close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot PARTNER 170C 1.9D: Tankmeter gaat niet volleding naar leeg (0)

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: WJY, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 51

Beste allen,
Al geruime tijd worstel ik met de tankmater van mijn Partner 2006, bij het tanken aan de pomp gaat de meter keurig omhoog en geeft de juiste inhoud aan, echter als de tank op ongeveer 1/4 komt gaat de meter niet verder naar beneden, gaat niet naar helemaal leeg en geeft geen licht en geluid signaaltje. Het volgende heb ik ondertussen vervangen en geprobeerd, de tankvlotter, wat uiteraard de eerste verdachte was heb ik tot 2x vervangen, zit nu de derde in, geen verandering, ook de meter in het daschboard heb ik vervangen door een ander, ook dit zonder resultaat.... zie ik iets over het hoofd? Gaat ook je tankmeter via de computer? Als deze er al in zit? Moet hier iets uitgelezen worden? Wie weet er raad.
Gr Jan

Geplaatst door

woudtje (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het is goed gebruik om minimaal bij een kwart tank te tanken . IK zelf tank altijd bij 50%. Een tank nagenoeg leeg rijden is onder meer niet goed voor je pomp.In uw auto is deze voorziening nu ongevraagd aanwezig.Ik zou het zo laten en gewoon op tijd tanken.
Ferry

ferdinand 60

6 jaar

Bedankt voor je reactie, dat is uiteraard de makkelijkste oplossing.. alleen kan ik er voor mezelf slecht mee leven dat het altijd goed heeft gefunctioneerd en nu niet meer..... het moet toch ‘iets’ zijn?

woudtje 0

6 jaar

Het zal niet zo schokkend zijn en als het u tevreden stelt zou ik verder gaan met zoeken.Echter uit uw verhaal blijkt wel,dat u redelijk laat tankt.Als ik u was zou ik daar verandering in aan brengen.Zal uw auto blij mee zijn.En wat voor vlotters en meter heeft u gebruikt: originele ,after market of van de onderdelenlijn.Daar kan ook nog verschil in zitten

ferdinand 60

6 jaar

Beste .Volgens mij heb ik uw juiste chassisnummer nog : 96194889 .
Bij deze stuur ik u het elektrisch schema voor de brandstofmeting .
1211 = Tankvlotter .
BSI 1 = Relais / zekeringkast links onder het stuur .
0004 = Instrumentenpaneel .
U zou de betreffende bedradingen en stekkers nog even kunnen doormeten , echter is het bij uw type BSI bekend dat deze storing van de tankmeter optreed .
ACtronics ( Almelo ) kan dit soort storingen herstellen .
Kosten zijn 145 € ex btw .
De aanmelding hiervan moet wel via een erkend garagebedrijf plaatsvinden .
Succes.

Hartelijk dank voor deze informatie, hier kan ik iets mee. u hoort van mij.

woudtje 0

6 jaar

Rene Roolvink,
Ik hoop dat je het met mij eens bent,dat mensen niet hun tank helemaal leeg moeten rijden.
Slecht voor de pomp e.d. Woudtje reageert daar niet eens op.IK vind het een slechte gewoonte,dat veel mensen rijden tot bijna een lege tank.
Ferry

ferdinand 60

6 jaar

ben de gedachte wel met je eens, maar een tankmeter hoort wel correct te werken en dat doet ie niet. dit was ook de enige vraag. ook heeft deze auto geen pomp in de tank.

Er is voor een bijna lege tank ook nog een waarschuwingsmelding aanwezig in de vorm van een oplichtend lampje en een daarbij behorend geluidsignaal wat eerst wel heeft gewerkt maar zich nu ook niet meer openbaart . Lege tank , oke , maar dat is deze nog niet . Een kwart tank is nog altijd 15 liter .

Topicstarter tankt niet bij een kwart.Hij wil veel later tanken.Als hij bij een kwart tankt ,had hij nooit gemerkt dat zijn meter niet juist werkte.
Ferry

ferdinand 60

6 jaar

bsi update bij de dealer laten uitvoeren!

STIP911 105
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.