Peugeot 206: Te hoge druk in koelsysteem

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Mijn Peugeot heeft al dik een jaar een redelijk probleem
De temperatuur loopt elke keer enorm op
Wat is er de laatste tijd allemaal aan gedaan

De koppakking is vervangen was echt lek
De rubbers onder aan de Cilinder bussen zijn vervangen
Kleppen opnieuw ingesleten en afgesteld
kop gevlakt
Thermostaat vervangen
Koelvin is vervangen
Radiator van binnen en buiten schoongemaakt
Distibutie riem vervangen

Maar gisteren stond ik weer langs de weg
Temperatuur liep ineens weer op
Na moterkap open gedaan te hebben was het koelvloeistof reservoir leeg
En stond er druk op de bovenste slang van de radiator
Na voorzichtig de dop van het reservoir los gedraait te hebben liep hij weer snel vol
En heb de moter even laten draaien en werkte weer normaal
Door een beetje gas te geven zag ik ook dat de koelvloeistof rond gepompt werdt
Ik heb het idee dat het gebeurd als mijn airco aan staat maar kan me niet indenken wat dat er mee te maken zou hebben
Er ontstaat ergens een enorme druk in het systeem

Ik hoop dat jullie een idee hebben want ik ben al een jaar bezig en heb een garagehouder elke keer met tranen in zijn ogen.
En ook ik vind het een duur grapje worden.

mrapache

Geplaatst door mrapache (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

harry4203 (465) PRO, 10 jaar geleden

is de cilinderkop destijds ook afgeperst? is de waterpomp ook vervangen? wordt de motor ook echt heet, of loopt alleen de temp meter op? er staat druk op de bovenste radiateurslang? als dat zo is, heeft ie teveel druk op alle slangen. en hoeveel is enorm? een koelsysteem staat onder overdruk, en als het gewoon mogelijk is om met beleid de dop van het koelsysteem te verwijderen denk ik dat het met die enorme druk wel meevalt. kortom, eerst een wat duidelijkheid graag.

bvdlinden (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik denk dat de schoepjes van de as van de waterpomp gescheurd zijn. (zel al een paar keer gehad) gr Bart

Peugeot604 (0) PRO, 10 jaar geleden

ik hoop toch wel dat ze met het vervangen van de distributieriem de waterpomp meteen mee hebben gepakt...

vervoort11761 (0) PRO, 10 jaar geleden

Indien het een wagen is met automaat dan is zit heel waarschijnlijk de warmtewisselaar op versnellingsbak verstopt.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

als je de airco aanzet slaat je koelvin dan op lage snelheid in.
als de temp omhoog schiet werkt de hoge snelheid dan ook.

zo nee dan kan hier het probleem ook zitten
op het koelsysteem hoort altijd druk te staan. je zegt veel druk maar wat is veel.
als de motor namelijk warm is en je draait de dop af dan spuit de koelvloeistof ook mee eruit.
dus moeilijk te zeggen van hier hoe de druk is.
tevens inderdaad waterpomp hoop ik dat het mee vervangen is dat is een must als je de koppakking doet.
tevens is de koelsysteem goed ontlucht niet dat er een luchtbel bij je sensor zit. want dan schiet de temperatuur ook omhoog

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum