Peugeot 206: Te hoge temperatuur koelvloeistof??

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo, ik heb een Peugeot 206 1.4 uit 1999. Laatst liep de temperatuur van de koelvloeistof richting het rode gedeelte op mijn dashboard. Nadat ik de koelvloeistof had laten vervangen, koelsysteem gereinigd en een nieuwe thermostaat laten plaatsen komt de temperatuur nu tot ongeveer 100 graden als ik 120 km per uur rijd. Nu vraag ik me af of dit normaal is of dat deze onder koude weersomstandigheden nog lager zou moeten liggen? Kan iemand mij hierbij helpen en advies in geven?? Alvast bedankt!

Joost1984

Geplaatst door Joost1984 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

kaleido 1 (1810) PRO, 11 jaar geleden

Wel goed ontlucht ?

Joost1984 (0), 11 jaar geleden

Geen idee.. De dingen die al zijn gedaan heb ik door een garage laten doen.. Hoe werkt het ontluchten??

kaleido 1 (1810) PRO, 11 jaar geleden

Er zit dacht ik een ontluchtingsnippel op je kachelslang , radiateur en thermostaathuis , laatste weet ik niet zeker.
Nippels iets los draaien en kijken of er lucht uit komt , doen met warme motor en druk op het systeem , voorzichtig wam water.
Gebruik even de zoekfunctie het hele verhaal om te ontluchten is resent gepasseerd.

erik lett (0), 11 jaar geleden

is te hoog bij mij ligt hij rond de 90 graden met dezelfde motor
En komt niet hoger zeker geen 100 graden
Zal zeker lucht in kunnen zitten
En zit er op dit moment de goeie thermostaat in
Of misschien je temparatuur sensor kapot
Dit heb ik namelijk ook gehad en heb je ook een andere waarden

Joost1984 (0), 11 jaar geleden

Dank je wel voor de tips!! Ga het morgen meteen proberen!

Joost1984 (0), 11 jaar geleden

Kan de nippels niet vinden.. Hierbij even een foto.. Kun je aangeven waar deze ongeveer moeten zitten??
[url=http://postimage.org/image/72pbsglav/][img]http://s7.postimage.org/72pbsglav/image....[/img][/url]

Excuses omgekeerd gefotografeerd zie ik.. En kan ook de manier van ontluchten niet echt terugvinden..

erik lett (0), 11 jaar geleden

joost als je de slangen volgt die naar je kachel radiator gaan
tegen het schut boord dus kant waar het dashboard tegen aan zit komen 2 slangen bij een
op een slang zie je een plastic dopje zitten dat is een ontluchtingsnippel
Ter hoogte waar de accu zit daar tussen kijken en ik geloof op de thermostaathuis zit een inbus bout is ook een
ontluchtingsnippel
En ik haal altijd de dop van het tankje af ga je een eind komen
En laat de auto goed warm worden
pas op word warm he

Joost1984 (0), 11 jaar geleden

Dank je wel, dadelijk poging nummer 2!! Ik houd je op de hoogte..

Joost1984 (0), 11 jaar geleden

Gelukt, kwam geen lucht uit maar blijft nog steeds met rijden op max 100 graden...

erik lett (0), 11 jaar geleden

Slaat je ventilator wel aan die heb namelijk 2 snelheden
Als je hem laat draaien moet hij rond de 98 graden aan gaan slaan
En bij 93 graden weer afslaan
Komt veel voor dat de stekkers oxideren
En je zal eens de temperatuur van je koelvloeistof eens moeten meten in het expansie vat
Kan ook zijn dat je meter niet de goeie waarde aan geef
Of langs de dealer die kan je ventilator aansturen
en je temperatuur meten is niet zo lang werk

206 fan (0), 11 jaar geleden

hallo, ik las net jou bericht van te warm lopende motor. Ik heb ook een peugeot 206. 1100 benzine van het jaar 1999 en ik heb pas hetzelfde probleem aan de hand gehad, tijdens het rijde gaat temperatuur naar de 98 graden en als ik dan wa bergop reed of brug omhoog ging deze nog hoger naar de 105 grade en bij vertrage van snelheid zakte de temperatuur weer tot iet bove de 90. ik vond dit probleem ook niet direkt. heb je misschien uw waterpomp al gecontroleerd als deze nog goed circuleert? bij mij ware er wa ijzer deeltjes af waardoor deze nietmeer goed circuleerde en heb nieuwe waterpomp en temperatuur doet terug gewoon :)

Joost1984 (0), 11 jaar geleden

Ik heb nog een keer ontlucht en de temp blijft nu 90 graden.. Ook de garage nog een keer gebeld en volgens hun slaat de koelvin op tijd aan en bleef de temperatuur an de slangen rond de normale waarden.. In ieder geval bedankt voor de tips en hulp!!

Joost1984 (0), 11 jaar geleden

Ik heb nog een keer ontlucht en de temp blijft nu 90 graden.. Ook de garage nog een keer gebeld en volgens hun slaat de koelvin op tijd aan en bleef de temperatuur an de slangen rond de normale waarden.. In ieder geval bedankt voor de tips en hulp!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum