hoi weet er iemand waar het contact zit bij het aanslaan van de koelvin ?het is een 2 standenvin en de eerste stand lijkt ie over te slaan gaat pas aan bij de 105graden een beetje laat thermostaat heb ik reeds vervangen maar zonder succes nieuwe koelvloeistof had ook geen resultaat en ik wil hem graag weer naar de 90 graden hebben op de radiateur heb ik ook geen thermocontact kunnen vinden er zitten wel 3 contacten op de waterpomp zou er daar mischien nog 1 in kunnen zitten ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij heeft deze auto een bitronkastje voor de koeling en als er airco op zit dan wordt het geheel aangestuurd door de bruine tempsensor op het thermostaathuis.
Bitron kastje zit achter het linker binnenscherm tegen de chassisbalk beetje naar voren. Als hij koelt draaien dan alle 2 de koelventilators ? Als er maar 1 draait moet je mischien daar eens naar kijken. Op de lage stand staan ze namelijk in serie, als er 1 motor doorgebrandt is draait de ander ook niet tot dat de hoge stand is ingeschakeld, dan staan ze namelijk paralel.
hoi bedankt ik zal er morgen gelijk 1 bestellen is kijken of dat werkt heb ondertussen thermosstaat en alle 3 de sensoren vervangen voor nieuw zelfs een nieuwe waterpomp maar nog geen resultaat dus ik ga zeker even dat bitronkastje proberen de vinnen draaien wel alle 2 als hij aanslaat alvast bedankt als het gelukt is horen jullie het nog gr
18 jaar
hoi ik heb er een nieuw bitron kastje ingezet maar ook zonder resultaat ik snap er echt niks meer van massa is goed maar de brandstofmeter en het klokje vallen soms ook maar zo weg heeft iemand nog een idee?mischien is daarom de temperatuurmeter ook niet in orde omdat ie koelt bij de 100graden en dan terugloopt naar negentig thermosstaat is ook vervangen en daarbij ook de 3 sensoren die op de waterpomp geschroefd zitten dus daar ligt het in ieder geval niet meer aan hopelijk is er iemand die de goede tip kan geven mvg dirk
18 jaar
Als de airco aanstaat moeten de koelventilators op lage snelheid permanenent draaien ,de motor temperatuur zal dan rond 80 a 90 graden liggen. Met de airco uit is het ander verhaal, de koelventilator gaat dan pas aan op een hogere temperatuur. Wijkt je temperatuur meter in de auto niet een beetje positief af ?
ja daar zat ik ook aan te denken mischien dat ik er is een nieuw dashbord in ga plaatsen of deze in ieder geval is even goed na laten kijken want anders kom ik er moeilijk vanaf denk ik gr
18 jaar
hoi t wat jij zij over de airco aanzetten dat klopt dat dan beide vinnen zachtjes gaan draaien dan doen ze bij mij ook alleen de temperatuur blijft hetzelfde helaas zit er toevallig ergens een weerstandje in het dashbord?die kapot zou kunnen zijn ?want de brandstof meter valt ook regelmatig weg gr dirk
18 jaar
Ik zit eigenlijk meer aan slechte massa op motorblok en of chassis te denken maar dat had je al nagekeken dacht ik. Als de koelventilators draaien met de airco aan en je verliest geen koelvloeistof denk ik dat je koelsysteem wel aardig in orde is . Ik blijf het echter vreemd vinden dat bij ingeschakelde airco en draaiende koelventilators de motortemperatuur toch nog oploopt tot boven de 100.
ja precies dat vind ik ook erg vreemd en ondertussen rij ik er elke week toch nog nog zo`n 1500km mee af dus schadelijk is het niet maar ik stoor me er aan ik zal het dashbord er eens uit halen en daar is achter kijken mischien dat er wat los zit of iets???als ik een klap op het dashbord geef is het even over maar ik kan niet blijven slaan groetjes
18 jaar
hoi de oplossing is er nog steeds niet het valt ook niet mee eg kan niet begrijpen wat het is verder is alles oke met de wagen gr dirk
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 605 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar