Heren techneuten,
In onze werkplaats staat een 605 V6 ES9j4. De ventilatie verwarming reageert wat wispelturig. De temperatuur in de auto wordt niet goed geregeld. En de aanjager draait soms wel en soms niet. Het betrefd een semie automatische uitvoering. (met draaiknoppen). Uitlezen storingen geeft permanente storing potentiometer instelling aanjager.(kortsluiting) en permanente storing speling lucht verdeelklep? Ik heb inmiddels de voorgeschreven brochure nr240 erbij gepakt. En diverse metingen gedaan. De temperatuursensors zijn allemaal goed. Microventilator draait en de binnentemperatuursensor is niet vervuild. Moduul aanjager en relais aanjager zijn goed en in het verleden al vernieuwt. evenals de bitron en de servomotor van de mengklep voor de temperatuur regeling. Bij storingen aan de potentio meter instelling aanjager moet het bedieningspaneel vervangen worden. Iemand hier ervaring mee ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jawel hoor die gingen geregeld nog wel eens stuk.Helemaal zeker weet ik het niet meer maar ik dacht dat de printplaten los geleverd werden?Plaatje 67e01b
Dat klopt helemaal oldtimer ik heb er pas geleden ook nog eentje vervangen, printplaat en achterkant samen als een onderdeel geleverd dus moet je een deel overzetten.
Onderdeel 6451ER. Kost 338 euro en 37 euro cent zonder de BTW !
Het nummer had ik al opgezocht. Nou als dat het probleem is mag de klant in zijn handjes klappen. Is wel veel geld maar is nu al zoveel geld kwijt bij andere adressen (voornamelijk in het buitenland)dat hij wellicht blij zal zijn. Ik was z'n laatste hoop. Ik zal morgen nog even de bedrading en de servo motors meten om helemaal alles uit sluiten. De boel ligt nu toch uit elkaar. Iedereen bedankt voor het meedenken. Tis wel een crime om te meten want de brochure 240 is van 92 en de auto is een restyle van 97. De meetpunten van de stekker aansluitingen kloppen dus niet. Daar heb je weer het elektr. schema boek van type 97 voor nodig.
Volgens mij kom jij dr wel uit Tony, wanneer moet je op cursus trouwens?Wanneer zouden we de nieuwe certificaten krijgen?En de uitslag van de wedstrijd?
Vandaag nog even een paar metingen gedaan. de motor van de lucht verdeelklep heeft 75 ohm weerstand. De andere 2 ongeveer 40 ohm. Vandaar de term de speling lucht verdeelklep ? We gaan eerst bediening paneel vervangen en kijken of de storing van de lucht verdeel klep nog terug komt. Nu blijkt dat er maar 1 motorventilator draait en alleen op hoge snelheid. Bij controle bleek er 1 motor defekt. (spoel onderbroken) . Ik ben 22/11 al op cursus geweest voor 107/407 coupe/ew10A etc. Niet echt iets bijzonders. De 107 lijkt wel goed in elkaar geschroeft te zitten(moet ook wel gezien de herkomst van heel veel onderdelen !) Naar de uitslag van de wedstrijd ben ik inmiddels ook wel benieuwt. Er volgt toch nog een soort finale voor de allerbesten ? Wie weet komen we elkaar daar tegen Oldtimer !
Denk het wel niet, heb niet zo veel aandacht aan de test besteed dus was niet zo best maar ik heb horen mompelen dat er begin februari ergens in de buurt van Utrecht een specialistenfeestje uitrijking enz.komt, dus daar moet je dan maar een witte anjer in je knoopsgat doen dan herken ik je tenminste want Bernhard kan het niet meer zijn.
HAHA ,OK februarie dus.
Nieuwe printplaat in bedieningspaneel gemonteerd en een nieuwe motor ventilator en alles werkt weer zoals het hoort en is storingsvrij.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 605 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar