Peugeot 106 1.1 ETOILE E2: te warm

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: HDZ, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 44

lucht is er uit
probleem is er sinds ik de slang heb vervangen
slangen worden niet hard
de dop ziet er goed uit en zit er goed op

zou de thermostaat ook nog de oorzaak kunnen zijn ?

de koelvloeistof was wel erg bruin en smerig

goheuvel

Geplaatst door goheuvel (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

goheuvel (0), 8 jaar geleden

ik heb een kachelradiatorslang vervangen vd thermostaat naar de kachelradiator om dat die lek was
als nu de motor warm word lekt er koelvloeistof onder de dop door die op het ressesoir van het potje dat vast aan de koeler zit door

kan het zijn dat de dop kapot is of zal de koppakking er door zijn zodat er teveel druk word opgebouwd

bvd Gerard

kaleido 1 (1795) PRO, 8 jaar geleden

Systeem wel goed ontlucht ?
Was dit probleem er voor die tijd niet ?
Worden de koelslangen erg hard ?
Rubbertje in de dop zit er nog wel in ?
Dop zit er goed op en vast ?

kaleido 1 (1795) PRO, 8 jaar geleden

Waar heb je ontlucht , moet op meerdere plaatsen .
Als er inderdaad ernstige vervuiling in het blok zit , zou ik spoelen , thermostaat vervangen en schone koelvloeistof er in doen , ontluchten en rustig warm draaien.

goheuvel (0), 6 jaar geleden

ontlucht

Hans4040 (330) PRO, 6 jaar geleden

Dop wel doorgedraaid naar stand 2?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum