Peugeot 206: temperatuur meter gaat te hoog

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100

hallo, als ik aan het rijden ben met mijn peugeot 206 dan stijgt mijn temperatuurmeter constand, als ik bijv 110 aan het rijde ben gaat deze over de 100 grade maar als ik dan snelheid minder door 90 of 70 te gaan rijden dan zakt deze weer, waaraan kan dit liggen?

ik heb paar maande terug mijn thermostaat vervangen en koelvloeistof, en toen had ik gezien dat de koelvloeistof wat erin zit bruine kleur had en vuildeeltjes bijzaten kan het misschien aan de vervuiling van de koelvloeistof liggen dat deze de radiator gedeeltelijk verstopt heeft?

206 fan

Geplaatst door 206 fan (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

het kunnen veel verschillende dingen zijn
van waterpomp tot koppaking
als je airco hebt zet deze aan
wanneer deze werkt moet de lage snelheid draaien van de koelvin
doet dit niet dan heb je hier het probleem
maar ik denk dat dit goed is

radiateur zou kunnen maar moet je doorspoelen
mijn advies is laat even kijken of de koppaking nog ok is

206 fan (0), 12 jaar geleden

[quote=trucker0werner]het kunnen veel verschillende dingen zijn
van waterpomp tot koppaking
als je airco hebt zet deze aan
wanneer deze werkt moet de lage snelheid draaien van de koelvin
doet dit niet dan heb je hier het probleem
maar ik denk dat dit goed is

radiateur zou kunnen maar moet je doorspoelen
mijn advies is laat even kijken of de koppaking nog ok is[/quote]
en hoe spoel ik de radiator door? dan wil ik dit eens proberen te doen en als di dan nog nie tegoei moes gaan weet ik da het daar al niet aan ligt.

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

je kunt bij de automaterialenzaak een flesje halen om het koelsysteem te reinigen
deze volg je op volgens de gebruiksaanwijzing die er op staat,
boven in een slang inbrengen, kvs vullen en ontluchten. daarna motor warm draaien en maximaal 100km rijden
dan koelsysteem kompleet leeg halen,
radiateur eruit halen en dan van boven met tuinslang water doorheen te spuiten
komt het onder goed eruit uit dan is dit goed

radiateur terug en nieuwe koelvloeistof erin en klaar
waterpomp is mogelijk als de schoepen afgebroken zijn (dit al eerder meegemaakt en ook eerst radiateur gereinigd)
koppaking dan zou de koelvloeistof bij lopende motor moeten borrelen maar niet van warmte maar echt lucht erin
je kvs niveau zal ook iets zakken na verloop van tijd door mogelijke inwendige lekkage

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.