de auto heeft aan de diagnosekast bij de dealer het volgende probleem,wanneer deze koud is geeft hij 88 graden aan en wanneer hij warmer word zakt de temperatuur,dus verkeerd om
ook geeft de lucht tempmeter voor de gasklep een te hoge temp aan bij koude motor
verder geeft de temperatuurmeter op het dashbord wel de goede temperatuur aan,dit is zeer vreemd omdat beiden van dezelfde temp zender gebruik schijnen te maken
als je stekker hier af haalt gaat ie in noodprogramma lopen wat wel weer geod is en tevens gaat dan ook de koelfan lopen
zeer tegen strijdig allemaal
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is dit al een full mux uitvoering ?
bedoel je hiermee of er airco e.d inzit?
ook is er gisteren een nieuwe comp in gekomen omdat de auto niet meer liep (had geen vonk meer)
ik zou vandaag gebeld worden door de dealer, en dit is niet gebeurd (voor de zoveelste keer in bijna twee weken) dus op de vraag of dit een full mux uitvoering is blijf ik het antwoord schuldig,wel werd er gisteren gesproken over bsi?
maar ondanks alles loopt die wel weer maar zit het alleen met de temp niet goed en loopt die ook ondanks lucht temp van 45 graden wel goed
ik hoop dat hier iemand me verder kan helpen
Full mux is volledig multiplex bedrading want dan loopt de aansturing van de tempsensors anders als met een type daarvoor.
nee dit is niet het geval en dat weet ik zeker want daar heb ik het gisteren over gehad bij de dealer.
Dan denk ik dat de motormanagement een andere sensor gebruikt dan het dashboard ik heb het schema gelukkig niet zo in mijn hoofd maar ik denk dat er twee tempsensoren in zitten.
kijk en dat had ik ook al gedacht na gisteravond piekeren,ook heb ik dat aangehaald , ikpraat nu over de zender die zit op lokatie boven de versnellings bak
Die van de motor is groen. Die van het dashboard is meestal blauw
deze is groen en hij heeft hem ook uit gewisseld zegt die maar ik weet niet of hij hem zo geprobeerd heeft of erin heeft geschroefd ivm massa?
en verder vind ik de storing van lucht temp ook wel vreemd
maar tussen 2 haakjes is het mogelijk ok telefonisch contact met je te krijgen omdat ik het hele verhaal langzaam beu ben bij de dealer en dan kan ik misschien wat meer vertellen bvd
Je zit wat te ver weg om echt wat voor je te kunnen doen, en 's avonds heb ik de schema's niet bij de hand. Ik zit trouwens ook bij de dealer alleen ergens anders.
ja dat begrijp ik maar ik heb zo verschrikkelijk veel informatie dat het haast niet allemaal te schrijven is,ik zit zelf ook in het autovak,maar dan alleen in de vrachtwagens en ben dus niet helemaal onwetend omdat ook in onze tak wel het een en ander voorkomt,begrijp me niet verkeerd omtrent de dealer hier,want ook zij worden hier niet vrolijk van.
Geef me even de 4e tm 10e cijfer"letter" van je chassisnr dan kan ik me even "inlezen" in het schema. zal ik je daarna eventueel het nr mailen.Oldtimer.
chassisnr: VF32CRFRE40627236
En het nr. mag je me zeker mailen.
RFR is EW10J4 prima motor met weinig problemen alleen soms koud wat te hoge oliedruk waardoor de kleppen niet goed dicht gaan en hij onregelmatig loopt, en rammelende uitlaatspruitstukken.
Jij moet volgens mij 2 tempsensoren hebben, heb het er nog even met een collega over gehad, die dacht het ook.Als er wat stuk is, bedrading of zo dan neemt hij een vaste stand aan in de computer, dat doet de luchttempsensor ook.Ik kijk morgen even in het schema en dan hoor je het.
klopt is de ew10j4 mm4.8p, vandaag nieuwe ontwikkelingen,ze hebben het overlegt met manchester ,die komen er ook niet uit en hebben het probleem nu in frankrijk neergelegd waar ze er nu ook mee bezig zijn en ze verwachten morgen met de middag nieuws van hun
verder zegt de dealer hier dat er maar 1 tempsensor opzit
wat ik zelf ook nog steeds betwijfel
en verder zegt die dat ook de koelfan normaal werkt op tempsensor
ook bij koude motor gaat ie iets versneld lopen wat ook wel geod is
Ik kijk morgen effen in het schema.
tot morgen
Volgens schema in autodata heb je een 2-polige temeratuurzender op het motorblok voor de rekeneenheid en krijgt de temperatuurmeter in het dashbord zijn informatie van de rekeneenheid.
aha,maar hoe kan de temp op het dashbord dan zo afwijken van de temp in computer cq diagnosekast.
zijn deze schema,s niet op het net te vinden?
ik heb het idee,dat er iets stuk is gegaan bij het starten en dat toen de comp vernield is,want tijdens het starten was het net alsof de accu leeg was dit duurde maar een fractie van een seconde en toen ging de motor weer harder maar pakte dus niet meer aan
Wat Geert zegt klopt,ik denk ook dat de computer in de auto niet goed is hoewel jij aangeeft dat alles eigenlijk wel goed werkt. Dus mischien zit het dan wel in de diag van de dealer , vanuit Manchester verwacht ik eigenlijk niet veel soeps in dit geval.Hoe is het op dit moment eigenlijk met de auto rijd je ermee of staat hij bij de dealer?
om te beginnen de auto stond, ja stond, vandaag twee weken bij de dealer.
heb hem net weer gekregen
is dus dinsdag nieuwe computer in gekomen,nadien bovengenoemde storingen, ik heb ze steeds in twijfel getrokken en dat word nu dus door jou bevestigd.
want na 4 dagen is er uitgekomen vanuit frankrijk dat inderdaad hun diagnosekast niet goed is
en nu dus is gebleken dat alles weer goed functioneerd
en nu nog de volgende vraag,is het een en ander nog te claimen bij de importeur op coullance basis?
omdat het wel aannemelijk is dat de comp een autoleven mee moet gaan?
Lijkt mij nog een moeilijk probleem, hoe is het tot nu toe gegaan? Heb je nog steeds alles moeten betalen?De importeur is niet aansprakelijk voor een niet goed werkende testkast, en ook niet voor ondeskundig personeel.Maar je kunt er natuurlijk eens een briefje aan wagen,vooropgesteld dat de auto wel altijd dealer onderhouden is geweest, anders geef ik je weinig kans.Succes Oldtimer.
wat ik tot nog toe kan traceren over de auto vanuit de boekjes is dat die altijd bij hoeke in onderhoud is geweest.en op de vraag hoe het gegaan is bij de dealer,ik vind van ondeskundig
en ook dat ze afspraken naar mij toe slecht na zijn gekomen.
en had ik het idee dat ze niet tegen zo,n probleem opgewassen waren.
ook heb ik nog een vraag omtrent de radio,ik heb een mooie jvc gekocht en wil die inclusief interface inbouwen,maar nu wil ik hem aan de hand van negatieve verhalen op een verantwoorde manier inbouwen zonder dat ik storingen veroorzaak.
en ook wil ik je bedanken voor alle hulp bij het oplossen van dit probleem,opgelost zonder auto,manchester en frankrijk.
Als je hem er inzet met de juiste interface, dus die voor de"oude"206 dan kan het zijn dat je evengoed de plus over kontakt en de constante plus moet omwisselen,dat merk je snel genoeg want het geheugen van de radio valt weg als je hem wat langer laat staan.verder doe je daar geen schade mee.Succes Oldtimer.
ik heb vanmorgen de radio+interface aangesloten en de 2 plussen had ik al gewisseld ivm het uitvallen van de radio als het volume harder werd gezet,alles werkt nu naar behoren
op je vraag of ik alles betaald heb,nee dat is zeer zeker niet het geval,ze wilden 8 uur+de comp vergoed hebben.
heb uiteindelijk maar 3,5 uur en comp betaald(werden ze niet vrolijk van)maar ja ik hoef hun studie niet te financieren.
en vanmorgen heb ik ff auto op brug gezet en wat zie ik,hebben ze de kabel van de zender op oliefilterhuis doorboord met pen van de multimeter en mooi open en bloot laten liggen dus op naar de volgende storing(en)
Matig, ze hebben van de importeur nog wel zo'n mooie set toegestuurd gekregen met een tubbetje kit om de gaten te dichten en met hele dunne prikpennetjes, jammer dat ze dat niet gebruiken, levert zeker meer geld op als het op de kast staat.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar