Goedendag,
Deze wagen is stil gevallen. Na diagnose ANWB is de brandstof opvoerpomp vervangen. Hierbij is het probleem niet verholpen. Omdat de bougie van cilinder 4 nat was hebben we de injector van cilinder 4 vervangen. Ook hierbij is het probleem niet verholpen en hebben we de hoge druk pomp vervangen. Motor slaat aan loopt een aantal seconden zeer slecht en valt weer uit. Hierbij komt er zeer zwarte rook uit de uitlaat. Motor regeleenheid slaat geen storingen op. Op het moment dat de motor slecht loopt is er niet achter te komen doormiddel van bobines los te koppelen welke cilinder problemen geeft.
Zijn er hier mensen waarvoor dit een bekend probleem is? Zoja, hoor ik dit graag.
Marco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou eens laten kijken of de distributie niet een tandje is versprongen.
Na het vervangen van een HD pomp moet er altijd een inleerprocedure worden gevolgd , zoals deze word opgegeven in de Peugeot PPS ( diagnose apparaat )
Indien nog mogelijk dient er ook een soft ware update plaats te vinden .
Zijn er storingscode,s uitgelezen ?
Bougie no: 4 nat , zou ik niet de injector vervangen , maar eerder een bougie of bobine .
Even wisselen met een andere cilinder om te kijken of de storing meegaat .
Immers , geen vonk , gevolg , bougie nat .
Distributie timing gecontroleerd met speciaal gereedschap, de timing is goed. Alle Bougies en bobines vervangen. Motor heeft opnieuw een aantal minuten zeer slecht gelopen en valt uit. Geen storing opslag. Bougies gedemonteerd en zijn alle vier nat. Iemand nog tips?
is maar een gok katalysator verstopt?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 3008 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar