Ik heb de volgende twee problemen bij mijn zeer geliefde 206 uit 2000 1.6 XS
- Bij het optrekken hoor ik getik onder de motorkap, ik ben naar de garage geweest en die konden mij niets vertellen waar het aan lag. Ze hebben de motorsteunen nagekeken en zaten allemaal in orde. Ik ken dit al een tijdje maar begint mij steeds te ergeren.
- Ik heb laatst een volle tank getankt ( 45 liter ), naar mijn verbazing kwam de brandstofmeter niet helemaal tot full maar ongeveer tussen driekwart en full. Inmiddels heb ik 150 km gereden en is de meter halverwege. Voor de rest merk ik helemaal niet aan de optrek of andere dingen. De auto doet gewoon normaal. Moet ik het ergens resetten dat het weer normaal wordt? of moet ik het echt geloven dat het zo snel gaat. Als het zo is ga ik hem helaas verkopen. Hij geeft voor de rest helemaal geen storingen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat verbruik moet je eerst maar eens goed bijhouden. Voltanken en dagteller op nul. Rijden tot je zeker een halve tank verbruikt hebt. Dan weer tanken en het aantal gereden km (dagteller) delen door het aantal getankte liters. En dat liefst een keer of drie, dan kun je er wat van zeggen.
Succes, Thijs
Dank je Thijs voor je reactie,
ik heb het vandaag gedaan en kwam op 1: 11,76, is dit een normaal verbruik?
16 jaar
'n Beetje afhankelijk van je rijstijl en het soort wegen dat je rijdt (snelweg/stadsverkeer) lijkt me dat voor een 1600 motor best een redelijk verbruik.
mvrgr
Peter
16 jaar
Dat ziet er nog niet zo verkeerd uit. Doe dat nog een paar keer, en dan liefst niet na 100 km al tanken maar na 300 of meer. Dan kun je er wat van zeggen. Het zou best kunnen dat je meter verkeerd aangeeft en er niets is om je druk om te maken.
het verkeerd aangeven van de tankmeter is bekent, en veelal op te lossen dmv een softwareupdate van de bsi. het getikwordt vaak veroorzaakt door 2 reactiesteuntjes die de voor en achterwaartse beweging van de re bovenste motorsteun tegengaan. deze 2 steuntjes vervangen is dan de oplossing. ik kan natuurlijk van achter mijn beeldscherm slecht beoordelen of dit het geluid is wat je hoort, maar ik denk dat je het daar moet zoeken.
[quote=harry4203]het verkeerd aangeven van de tankmeter is bekent, en veelal op te lossen dmv een softwareupdate van de bsi. het getikwordt vaak veroorzaakt door 2 reactiesteuntjes die de voor en achterwaartse beweging van de re bovenste motorsteun tegengaan. deze 2 steuntjes vervangen is dan de oplossing. ik kan natuurlijk van achter mijn beeldscherm slecht beoordelen of dit het geluid is wat je hoort, maar ik denk dat je het daar moet zoeken.[/quote]
Hoeveel zou dit ongeveer kosten? het vervangen van de motorsteun?
16 jaar
een tientje of 9 ben je gouw kwijt gok ik, maar je kunt beter eerst kijken of het dat echt is. meestel al je de motor goed vastpakt, en naar voren en achteren beweegt, is het tikken wel op te roepen.
Nog even inhakend op het gevalletje brandstofmeter; hetzelfde is bij mij aan de hand, maar blijkt afhankelijk te zijn van waar ik tank! Gaan we even reclame maken? Bij de A(rgos) krijg ik de tankmeter echt niet tot vol. Blijft inderdaad tussen 3/4 en vol hangen. Maarrrr bij de T(ango) krijg ik de meter zonder problemen vol bovenin! Raar maar waar - verklaar het maar. En uiteraard bereken ik ook het verbruik en dan kom ik uit op 1:13,5... Mag van mij nog wel beter, maar met mijn woon-werk ritten lukt dat domweg niet.
Als ik dan eens vaker snelweg rij wordt het verbruik overigens wel beter, maar de 1:20 zit er voor mij niet in met deze auto. (206 SW 1.6/16v 2007 - 28000km) Jammer.
Maar: Ik vraag me af of een software-update bij mij dan zinvol is? Groet, Peter.
16 jaar
nog even over de software-update, heeft iemand daar een prijsindicatie van?
greetz dennis
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar