Peugeot 306: toch weer een hoog verbruik

Bouwjaar: 2001

Hoi luitjes daar heb ik weer een hoog verbruik 1:12
Het gaat over een 306 1.9D break zonder turbo.
Eerst liep hij 1:12 na informatie op deze site heb ik de URG afgekoppeld 1:15 op vakantie zelfs pieken 1:18
Nu weer terug naar 1:12 a' 1:13.
Wat kan dit probleem veroorzaken.
Ik word er een beetje ziek van dat hoge gebruik, want hij moet toch wel 1:18 met rustig rijden kunnen halen.
Het gaspedaal moet ook met de fluwelen toutch bedient worden anders is het verbruik nog hoger.

Wat kan er mis mee zijn.

paul8551

Geplaatst door paul8551 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

arie549 (0) PRO, 18 jaar geleden

ik rij zelf ook een 306 break 1.9 van 2000, deze rijdt op lange stukken rond de 1:20 en stadsverkeer rond de 1:15/16.

zijn de kleppen weleens gesteld? scheeld soms enorm met het verbruik als de kleppen niet goed staan.

schol (0), 18 jaar geleden

Heb er zelf ook zo één, volbeladen met 4 fietsen ongeveer 1:15
Dagelijks gebruik, max 80 km/u, max 3000 toeren schakelen bij 2500, altijd op cruise controle en 4 st michelin energie banden, ERG afgedopt is het verbruik boven de 1:20.
Heb vandaag gemeten hoe ver de auto uitloopt met ingetrapte koppeling van 80 naar 50 km/uur.
Dit is tussen de 500 en 600 meter.
wellicht kan je dit ook eens proberen en zo bepalen of het aan de motor of aan de aandrijflijn ligt.

Erwin2907 (0), 18 jaar geleden

als je je koppeling intrapt sluit je m.i. juist de versnellingsbak en motor uit...

schol (0), 18 jaar geleden

nee nee, alleen de motor, in de versnellingbak blijft toch echt alles draaien, aandrijving komt nu van de wielen.
Evt aanlopende remmen of lage bandenspanning zie je direct terug in de afstand, als je de auto laat uitlopen.

paul8551 (0), 18 jaar geleden

Nou ik heb nog steeds geen oplossing
Ik heb de kleppen laten stellen bij de garage.
Maar dit heeft toch niet het gewenste resultaat geleverd.
Wel is me een geluidje opgevallen, bij het wat feller optrekken geeft deze een huilend geluid heel kort maar wel een huilend geluid.
Het uitdrijven doet hij goed ±600 mtr.
Wat kan het nog meer zijn??????

schol (0), 18 jaar geleden

Check eens of je erg klep wel echt dicht staat en blijft,
MAW hoe snel wordt het pijpje dat van je uitlaat afkomt warm?

dpbrom (0), 18 jaar geleden

Ik heb dezelfde auto uit 1997 met 217000 km achter de rug. Met werkende EGR en stevig rijden haal ik toch zeker 1:17. EGR losgekoppeld om te zien wat er nog meer uit te halen viel, maar ik kon niet echt verschil merken.

Is de EGR afgedopt, d.w.z. plaatje tussen EGR en uitlaatspruitstuk gemonteerd?

Succes,

Daniel

dupl-u-17036-5dd14a53c7d2a+philippe (0), 18 jaar geleden

Er zijn wel een paar middeltjes om uw verbruik gevoellig te doen dalen. Met Abcon producten kan je heel de inlaat vanaf de egr kleppen volledig zuiver maken. En geeft een veel betere afdichting aan de bovenste zuigerveren.
Een product in de olie geeft ondraan weer een betere afsluiting.
Je moet eens kijken naar www.lindemann.dk wel engelse vlagje vinken.
Heb er zelf zeer goede ervaring mee.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.