close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: Tik in motor

Bouwjaar: 1994

Ik heb een peugeot 306 xsi op LPG uit 1994.

Deze week heb ik zo'n 1500km afgelegd en na het laatste stukje snelweg waar ik hem ff op de staart heb getrapt hoor ik een vrij hard tikkend geluid.
Deze varieerd met het toerental, ook als de koppeling in is of de auto in z'n vrij staat.

het lijkt uit de kant van de inlaat te komen en distributie..

Help!

Geplaatst door

dupl-u-18312-5dd149cc4b296+Rickyrick (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Uitlaatspruitstuk pakking?

oldtimer 0
badge

18 jaar

hmm, is dat een scherp tikkend en rommelend geluid?

Bij sommige toerentallen is het ook weg en bij zo'n 2000 toerenn het hardst.

Auto heeft net 200.000 km gelopen!

Rondje kleppen stellen?? Kassa bij XU-motor!!

306 cabrio 0
badge

18 jaar

hmm lekker, maar het is echt binnen een paar kilometer heel extreem geworden, daar voor had ik er geen last van..

Echt harde tik!

Drijfstanglager?. Klepveer?.

Audifreak763 0
badge

18 jaar

Wellicht is de krukaspully aan vervanging toe.

GW8 0

18 jaar

hmm nou ik heb hem net weer ff geprobeerd na een litertje olie te hebben toegevoegd.

Als hij koud is hoor je het een stuk minder maar bij warme motor is het wel aanwezig, echt een rammelend geluid aan de kant van de distributie / inlaat..

kan een drijfstanlanger of klepveer in een paar km gaar zijn?

Is het probleem met de krukaspully minder bij koude motor?

heb kleppendeksel er ff afgehaald en zag in de inlaatbuisjes bruine drap, nokkenas + kleppen zien er mooi geolied uit.
Wel knetterd de oliepeilstok als ik deze in een vuurtje houd.

Wat ik nog vergat te melden is dat het lampje van motorstoring wel ees ging branden en ook alle verdere lampjes van de cockpit bij een bocht e.d.
Oliedrukmeter stond altijd op 0 dus dacht aan kapotte sensor...


Autotje loopt op LPG dus iemand nog een idee wat hier aan de hand is??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.