Peugeot 405: toerenteller

Bouwjaar: 1990

hallo,
onlangs heb ik mijn instrumentenpaneel vervangen,omdat de km-teller stuk was.
ik heb een break met een 1.6 motor (xu5m),solex monopoint.
het andere instrumentenpaneel is echter voorzien van een toerenteller ipv een klokje en komt uit een 405 1.9 gri.
nu heb ik de hele computer algecontroleerd op eventuele pulsen,en ik heb in mijn autovraagbaak 2 verschillende schema's over hoe een toerenteler aan te sluiten op regeling.volgens schema 1 moet dat door de pulsdraad aan te sluiten op klem 3,schema 2 zegt dat de draad naar klem 6 gaat.echter,geen van beide werkt.wie weet wat de oplossing is,en wat voor signaal ik moet zoeken,(puls,toenemende of afnemende spanning),en of ik 1 van de pulsdraden of beide aan moet sluiten.
ik heb al geprobeerd of de regeling reageerd op de vliegwielsensor,en dat doet 'ie want alsik de stekker loshaal doet de auto niets meer.wie kan mij helpen? bedankt!

hobby-monteur

Geplaatst door hobby-monteur (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 405? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

205GTiGriffe (0) PRO, 18 jaar geleden

Misschien moet je eens een andere bdp/toerental sensor (vliegwielsensor) er op zetten. Ik weet bijvoorbeeld dat er bij mijn 205 1.9 een gecombineerde toerental/bdp sensor op zit. Dit is een 3 polige stekker. Kan best zijn dat er bij jouw alleen de bdp stand wordt doorgegeven.

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

pulsdraad aansluiten op min bobine volgens mij. En volgens mij is de andere draad de voeding.

hobby-monteur (0), 18 jaar geleden

op de toerenteller zitten 4 aansluitingen,voeding,massa,en 2 keer puls in een afgeschermde kabel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum