auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 405: toerenteller

Bouwjaar: 1990

hallo,
onlangs heb ik mijn instrumentenpaneel vervangen,omdat de km-teller stuk was.
ik heb een break met een 1.6 motor (xu5m),solex monopoint.
het andere instrumentenpaneel is echter voorzien van een toerenteller ipv een klokje en komt uit een 405 1.9 gri.
nu heb ik de hele computer algecontroleerd op eventuele pulsen,en ik heb in mijn autovraagbaak 2 verschillende schema's over hoe een toerenteler aan te sluiten op regeling.volgens schema 1 moet dat door de pulsdraad aan te sluiten op klem 3,schema 2 zegt dat de draad naar klem 6 gaat.echter,geen van beide werkt.wie weet wat de oplossing is,en wat voor signaal ik moet zoeken,(puls,toenemende of afnemende spanning),en of ik 1 van de pulsdraden of beide aan moet sluiten.
ik heb al geprobeerd of de regeling reageerd op de vliegwielsensor,en dat doet 'ie want alsik de stekker loshaal doet de auto niets meer.wie kan mij helpen? bedankt!

Geplaatst door

hobby-monteur (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien moet je eens een andere bdp/toerental sensor (vliegwielsensor) er op zetten. Ik weet bijvoorbeeld dat er bij mijn 205 1.9 een gecombineerde toerental/bdp sensor op zit. Dit is een 3 polige stekker. Kan best zijn dat er bij jouw alleen de bdp stand wordt doorgegeven.

205GTiGriffe 0
badge

19 jaar

pulsdraad aansluiten op min bobine volgens mij. En volgens mij is de andere draad de voeding.

T luteijn 0
badge

19 jaar

op de toerenteller zitten 4 aansluitingen,voeding,massa,en 2 keer puls in een afgeschermde kabel.

hobby-monteur 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.