Peugeot 306: Toerenteller en hoge toeren van de motor

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,

Ik heb een Peugeot 306 bouwjaar 1997 (type 1). het begon allemaal dat mijn motor in nood loop ging lopen (3000 toeren) ik heb hem naar een garage gebracht en hun zeiden dat ik de stappenmotor moest vervangen. Dit heb ik gedaan en toen ging het een weekje goed. Totdat op een moment mijn toeren teller niet meer deed en mijn motor hoog in zijn toeren liep. (dat kon ik horen)

Als ik nu in mijn auto rijd en heb hem in de 3 staan blijft mijn auto standaard 40 km/h rijden en moet ik eerst de koppeling intrappen en dan pas kan ik (goed) remmen. Wanneer ik de koppeling niet intrap heb ik het gevoel dat de auto maar blijft gas geven.

Ik heb hem uiteindelijk naar de garage gebracht maar deze kon niks vinden, maar het probleem is nog niet opgelost. Daarom heb ik besloten om het zelf nog maar een keer te proberen met professionele hulp. Tijdens het uit laten lezen van de computer kwamen er veel storingen boven water waarschijnlijk omdat er veel stekkers zijn uitgetrokken (door de garage). De garage kon de storingen in de computer ook niet wissen omdat ze niet eens in de computer kwamen. Zelf kwam ik wel in de computer maar kan alleen de storingen zien (en dus niet wissen).

Om nu het probleem te vinden wou ik de storingen wissen en daarna weer uitlezen. Ik heb geprobeerd om de accu er 2 dagen af te halen, maar dit mocht echter niet helpen. Weet iemand een andere manier om storingen uit mijn computer te wissen ? of heeft iemand hetzelfde probleem gehad en heeft een oplossing of een idee ?

Ik hoor het graag.

Thijs

thijsb

Geplaatst door thijsb (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Misschien handig als je toch even de storingen hier plaatst.

thijsb (0), 14 jaar geleden

Het is een hele waslijst met de foutcodes die momenteel erin zitten.

code 13 - Storing signaal lambdasonde voor katalysator / open circuit
code 14 - Storing signaal thermosensor koelvloeistof (hoog signaal ) / kortsluiting naar massa
code 15 - Storing signaal thermosensor koelvloeistof (laag signaal ) / kortsluiting bij + of onderbroken circuit
code 21 - Storing signaal gasklepaspotentiometer ( hoog signaal ) / kortsluiting bij +
code 22 - Storing signaal gasklepaspotentiometer (laag signaal ) / kortsluiting naar massa
code 23 - Storing signaal thermosensor inlaatlucht ( laag signaal ) / kortsluiting bij +
code 24 - storing signaal cilinderreferentiesensor
code 25 - storing signaal thermosensor inlaatlucht (hoog signaal ) / kortsluiting naar massa
code 31 - storing relais onderbreking benzine toevoer
code 33 - storing signaal inlaatdruksensor ( hoog signaal ) / kortsluiting bij +
code 34 - Storing signaal inlaatdruksensor (laag zignaal ) / massasluiting of onderbreking in circuit
code 35 - storing signaal injecteur / geen signaal
code 41 - storing zelfleerfunctie mengselregeling
code 43 - storing bediening verstuiver(s)
code 44 - storing signaal lambdasonde voor katalysator (arm mengsel ) / laagste spanning
code 45 - storing signaal lambdasonde voor katalysator ( rijk mengsel ) / hoge aanslag
code 51 - storing LPG-computer
code 52 - storing toerentalsensor / geen signaal
code 53 - storing te hoge accuspanning
code 54 - storing signaal toerentalsensor / ontvangen waarde niet correct
code 55 - storing signaal injecteur / ontvangen waarde niet correct

Ik weet dat de garage bezig is geweest met de labdasonde en met de brandstof filter. Zelf heb ik de stappenmotor al vervangen dus die storingen kunnen daar vandaag komen. Maar graag zou ik alles toch eerst leeg maken voor alles maar lukraak te gaan vervangen.

Thijs

Highway (140) PRO, 14 jaar geleden

lijkt me ook het beste eerst wissen dan gaan rijden als het probleem voordoet uitlezen.
soms kunnen er storingscode in het systeem komen die door andere veroorzaakt worden.

thijsb (0), 14 jaar geleden

Highway het lijkt mij ook het beste om eerst alle storingen te wissen, maar de garage lukte het niet met hun computer dus is er nog een andere manier om de storingen te verwijderen behalve door de accu eruit te halen of via de computer proberen de fouten te verwijderen ? Want die 2 opties werkte dus niet.

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Dat zijn er nogal veel. Vreemd dat de storingen niet gewist kunnen worden, maar dit zou kunnen komen door universele uitleesapparatuur? Je kunt nog proberen om: accuklem los, en dan stekker van de motorcomputer los en eens een nacht los te laten liggen. En anders toch eens laten proberen door de dealer

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum