Nadat mijn distributie & brandstofpomp zijn vervangen is de auto erg traag.
koppel komt pas los zodra ik op 2900 toeren zit turbo werkt en pomp komt op druk. alleen is de auto nu erg traag.
daarvoor kwam de turbo los bij 1600 toeren.
volgens garage moet de egr klep gereinigd worden. alleen vindt ik het raar dat dit opeens speelt nadat deze reparatratie is uitgevoerd.
graag zie ik jullie advies tegemoet.
auto is tevens uitgelezen tijdens het rijden. luchtmassa meter is in orde en garage zegt dat de tijd goed is afgesteld
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij dit type en bouwjaar HDI is pomp-timing door distributie riem niet van toepassing. Deze pomp hoeft dus alleen maar te draaien zonder specifieke timing. Uiteraard wél de juiste timing tussen nokkenas en krukas. Als ze de juiste procedure hebben gebruikt, dus pas-pennen i.p.v. krijt,- of viltstift streepjes en de boutjes van het nokkenas-tandwiel hebben gelost tijdens spannen en de juiste spanrichting hebben aangehouden, moet het goed staan. De vraag is echter: hebben ze dit ook op de juiste manier gedaan?
Dan nog de vraag of de pomp vervangen is voor een 2de hands of gereviseerd exemplaar. Hebben ze de opbrengst van de pomp gecontroleerd t.o.v. de voorgeschreven waarde onder het rijden met diagnose-apparatuur?
Hallo hans,
De pomp is een gereviseerde ruilpomp. En de pomp haalt zijn druk wel. Uitgelezen tijdens het rijden.
Ze hebben geborgt met 2 pennen/bouten en volgens de garage staat de timing goed alleen is de auto na deze reparatie traag en verwijzen ze naar de egr die waarschijnlijk open blijft staan. Voor de reparatie had de moter wel zijn vermogen na de reparatie dus niet meer en nu ineens egr die defect is of gereinigd moet worden. Nu de vraag is dit raadzaam?
13 jaar
Lijkt me toch een niet helemaal correcte timing van de nokkenas t.o.v. de krukas. Zoals Hans als zei: de pomptiming doet hier niet ter zake.
Om het bovenste distributie deksel te verwijderen, moet de bovenste buis naar de turbo los = een slecht te bereiken boutje net boven de EGR-klep. (De snelle jongens breken gewoon het steuntje af! ) De vacuumgestuurde EGR klep zit hierachter. Is het vacuumslangetje tijdens de werkzaamheden toevallig niet beschadigd of losgeschoten? Eigenlijk geloof ik niet in vervuiling en/of defect van EGR klep zelf, maar dan eerder in een (vacuum) aansluiting.
EGR klep is overigens redelijk eenvoudig te testen met hand-vacuumpompje.
Heren het probleem is verholpen.
De EGR klep bleef toch open (hangen) deze is gereinigd en auto heeft zijn vermogen weer.
auto kreeg telkens geen verse lucht waardoor de auto vermogenloos reed.
alsnog bedankt voor julie tips en informatie.
13 jaar
EGR klep bleef open staan. deze is gereinigd en nu is het probleem verholpen.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar