Peugeot 206: koppeling slipt soms wel en soms niet!?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo allemaal,

Ik heb een Peugeot 206 1.4 benzine uit 1999.
Toen ik de auto in mei 2008 kocht, schakelde de auto moeilijk en pakt de koppeling best hoog op zeg maar.
Bij de Peugeot dealer gaven ze aan dat de koppeling vervangen moest worden.
Dat heb ik toen gelijk bij de Peugeot dealer laten doen.
Ze hebben toen alles vervangen de koppelingplaten met drukgroepen en de keerringen en de versnellingsbak olie.
De auto reed daarna als een zonnetje.

Nu 40.000 km verder slipt mij auto soms plotseling.
B.V als ik 80 rij in zijn 5 en geef gas , dan loopt eerst de toeren op tot ongeveer 4000x en daarna loopt de toeren terug en pakt normaal op.
Hij doet dat bij elke versnelling.
Maar het rare is hij doet het heel even b.v 15 min slipt de koppeling in alle versnellingen en daarna rijd hij weer prima, perfect zelfs !?

Ik ben bij de dealer geweest, de werkplaats chef heeft bij 45 min de auto gestest maar de koppeling slipte niet, en hij vond dat de koppeling ook goed oppakt en dat er niks aan de hand was. Ook de versnellingsbak was aan de buitenkant droog , (geen lekkages zeg maar).

Ik snap er niks meer van. Omdat de koppeling de ene keer wel slipt en de andere keer weer niet.
De dealer zegt kom terug als hij slipt, maar dat is het probleem ene keer doet hij het heel erg, en dan weer perfect,

Heeft iemand misschien een idee.
Ik hoop het echt want heb de auto nodig voor mij werk.

ALvast bedankt

wa22

Geplaatst door wa22 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Das inderdaad vreemd. Toch een klacht die eigenlijk geconstateerd zou moeten worden door een specialist om een diagnose te stellen. Het enigste wat niet in je vervangen lijstje voorkomt is de koppelingskabel. Dit is een zelfstellende kabel. Over het algemeen geeft deze (originele) kabel weinig tot geen problemen bij 206, maar dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.......= gokje!
Als deze in goede conditie is, dus goedwerkend, soepel en geen rafels, dan blijft er maar 1 ding over......bak demonteren en daar op zoek naar de oorzaak.

807 rijders (0), 13 jaar geleden

blijf het koppelings pendaal soms niet achter de vloermat hangen?


807 rijders

wkhoek (0) PRO, 13 jaar geleden

is de Prise as keerring ook vervangen? Deze kan bij een minimale lekkage er voor zorgen dat tijdelijk er onvoldoende wrijving is tussen de plaat en de drukgroep/vliegwiel.

wa22 (0), 13 jaar geleden

Hallo Allemaal,

Bedankt voor de reacties.

Ik heb vandaag gelijk gekeken of de vloermat achter de koppelingspedaal zat.
Dit is niet het geval.

Prise as keerring, waar zit hij?
Ik weet wel dat de dealer zei, dat de keerringen vervangen zijn.
Maar niet de keerring bij de krukas?? want dan moet ook de vliegwiel los?
Maar de keerringen bij de versnellingsbak zijn toen ook allemaal vervangen.

Mijn auto had sinds de laatste bericht ongeveer 3 dagen perfect gereden.
Koppeling slipte totaal niet, heb bijna 470 km in die 3 dagen gereden.
Vanmorgen onder weg naar werk slipte opeens de koppeling op alle versnellingen.
Ik heb toen een paar keer op de koppelingpedaal gedrukt, en de koppeling slipte niet meer.
Maar de koppelingpedaal werkt goed, als ik de koppelingspedaal los laat komt hij volledig omhoog.
Hij veert ook goed terug zeg maar.
Samen met een collega hebben we naar het hendel gekeken waar de koppelingskabel aan vast zit, (Bij de versnellingsbak).
Als de koppeling pedaal ingedrukt word komt de hendel goed uit zeg maar, Hij heb ook geen speling of zo.

Ik hoop dat jullie een idee hebben??

Alvast bedankt.

wkhoek (0) PRO, 13 jaar geleden

heb je de artikel nr's die gebruikt zijn bij het reviseren van de koppeling?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.