Afgelopen weekend in het heuvelachtige Limburg vertoefd met de peugeot 106 1.5D. Geparkeerd op een helling, om er vervolgens niet meer af te komen! Achteruit rijden bleek onmogelijk. De koppeling helemaal op laten komen, plakgas, en halverwege de heuvel viel de motor weer uit. Na vriendelijk uitgelachen te zijn nam de campingeigenaar het over, maar ook die kreeg het niet voor elkaar. Uiteindelijk hebben we de auto de heuvel maar op geduwd. Vervolgens op de snelweg ook weinig trekkracht, niet vooruit te branden!
Ik weet dat het niet de snelste auto is, maar achteruit een heuveltje pakken moet toch kunnen?! Iemand enig idee?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klarice,
Wel weer veilig in leeuwarden terecht gekomen met de auto ?
Wat je eens kunt controleren is of het brandstoffilter niet aan vervanging toe is,ook kun je eens kijken of de uitlaat niet verstopt zit ( roet/kat )
Ook al is het niet één van de sterkste motoren,een berg moet hij wel omhoog komen hoor.
Hoe rijd hij verder,dus op vlakke weg bv ?
Gr Stefan
Het was me de rit wel, maar ben zeker weer veilig aangekomen. Er zit net een gehele nieuwe uitlaat onder de auto, daar verwacht ik toch geen problemen, ook zijn daarbij (naar mijn weten) alle filters vervangen.
Opzich rijdt de auto perfect, alleen had ik na het 'heuvelincident' het gevoel dat de auto (zo mogelijk) nog minder pit had dan normaal. Echter, ik heb gister 400 km gereden, en er alleen in het begin last van gehad.
Waar ik vandaag trouwens achter kwam is dat de koppeling een 'tik' heeft, net alsof je em te ver door kunt trappen. Ik weet niet of het een aanwijzing of een dwaalspoor is, wou het toch even melden. Alvast bedankt maar weer!
15 jaar
Slipt de koppeling niet.
Gaan de toeren wel omhoog als je probeert de berg op te rijden?
Als de motor met gas geven als je stilstaat wel genoeg toeren maakt dan moet het probleem haast in je koppeling zittenn.
Probeer uit stilstand eens weg te rijden in zijn 4..slaat hij af is je koppeling nog goed anders waarschijnlijk niet.
Ongeveer 50 rijden en dan in zijn 4 plankgas geven kan ook om de koppeling te testen(als de toeren omhoog vliegen is deze niet meer goed)
Doe deze testen niet te vaak trouwens.
Groet,
Koen
15 jaar
Even een korte update:
Vandaag brandstoffilter laten vervangen, mag toch hopen op beterschap: over de 100 euro!! Dit was stap 1.
De koppeling ligt het niet aan namelijk, het is de brandstofpomp (deksel). Er zou daardoor lucht in kunnen komen waardoor de trekkracht minder wordt. Deze zal dus vervangen moeten worden, al was het niet direct noodzakelijk volgens de monteur, en zeer noodzakelijk volgens de verkoper waarbij ik af moest rekenen. Hou het erop dat het ergens daar tussenin zit. Meteen dan maar een vraag er achter aan: kan ik dat zelf?! Alvast bedankt maar weer!
15 jaar
Klarice
Een andere vraag,lekt hij bij de brandstofpomp ? als deze kurkdroog is,lekt hij ook niet,waar ze wel vaker lekken is bij het asje van de gashevel,hier zit een busje in,en een o ringetje om het asje waar hij mee afgedicht word,dit slijt en na verloop van tijd / jaren een lekkage.
Als je zelf nogal handig bent,is het best zelf te doen,maar heb je er absoluut geen verstand van,zou ik er niet aan beginnen!de onderdelen die je nodig hebt kosten een paar tientjes.
Zie deze link :
http://www.uwereimann.de/poel/esp-deckel...
Het gaat dan wel over een VW maar het principe is hetzelfde..
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar