De motor is eruit geweest (compleet met bak) omdat er een koelvloeistof lek was. De oorzaak was een doorgerotte vorst beveiliging stop aan de achterzijde van het blok.
Gelijk waterpomp en distributieriem vernieuwd. Na montage van de motor trilt de auto voelbaar in het stuur, stoelen en interieur. Motorsteunen los gehad zodat de motor zich kon zetten, alsmede de uitlaat opnieuw vastgezet. Dit scheelde wel maar het is nog niet weg. Wanneer ik b.v. stop voor een verkeerslicht - dan loopt de motor even wat sneller stationair en trilt erg, dan zakt het toerental en wordt het trillen wel wat minder. Ook tijdens het rijden op de snelweg is het geluid anders (een dof geluid).
Dit is allemaal gekomen nadat de motor eruit is geweest.
Verder reageert de motor wel normaal.
Heeft iemand ooit een soortgelijke ervaring gehad, en wat was de oplossing.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
raakt er niets tegen de bodem, of er staat iets onder spanning controleer dat allemaal maar eens
Controleer de isolatie van het interieurfilter, ligt het niet gedeeltelijk op de motor ?
Controleer de bevestiging van het luchtfilter en de slangen er van.
Controleer de lucht inlaat slang achter bovenop de motor, deze is halverwege gedeeld, zit hij nog goed in elkaar ?
Controler de ophanging en de uitlijning van de uitlaat, grootste kans dat hier iets mis mee is. Vooral de rubbers van de midden pijp mogen niet te veel onder spanning staan.
Jan5047 Bedankt voor je reactie, ik ga nog eens alles controleren.
Jan5047 Bedankt voor je reactie, ik ga nog eens alles controleren.
Bedankt PT Nieker voor je antwoord, ik ga je genoemde punten controleren.
Weet niet of dit iets met jouw werkzaamheden te maken heeft, maar wij hebben eens een C5 gehad waarbij ook heel de wagen stationair trilde. Nadien bleek dat de wagen niet helemaal perfect op 4 cilinders draaide wegens een slechte verstuiver. Misschien dat je dit eens kan controleren.
Groeten
Het probleem zat in de linker motorsteun (onder de accubak
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar