close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: Trillende auto bij acceleren

Bouwjaar: 2007, Brandstof: LPG, Motorcode: 1998cc

In eerste instantie trad dit probleem alleen op bij 5.000 toeren en flink doortrekken. Dit doe ik zeer zeldzaam en schonk daarom
niet te veel aandacht aan het probleem. Nu begint dit fenomeen ook op te treden bij lage toeren op-accelereren. Dit kenmerkt zich vooral in
het schudden van de versnellingspook.

Betreft 406 Coupe op LPG met 236K`s gelopen

-auto trekt niet naar links of naar rechts bij remmen of optrekken of loslaten
-Trillen pook alleen 2e en 3e versnelling tussen 2500 en 5000rpm (leveren max. koppel?)
-Auto op handrem en 1e versnelling samen met iemand motorsteun check gedaan, geen afwijking gezien.
-Auto schakelt verder prima en motorisch geen problemen.

Wat kan dit zijn ? Aandrijfas ? ophanging ? rubbers ? Iemand bekend met dit verschijnsel ?

Geplaatst door

RobertJ (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Op LPG en benzine zelfde gedrag ?

pieterp9094 0
badge

17 jaar

Ja zowel op benzine als LPG zelfde gedrag.

RobertJ 0

17 jaar

bobine misschien? Ga een 30 in je 4 rijden met het gas vol ingetrapt. Als hij dan gaat bokken/schudden heb je grote kans dat het of je bougies of je bobine is.

Prutser Kris 0

17 jaar

volgas 30 in de vier?
daar gaan wel meer auto's van bokken.

Frank3158 0

17 jaar

Hij doet z`n naam wel eer aan, kun je niks van zeggen.

Dinsdag naar de garage en dan hoop ik meer te weten. Begint behoorlijk te irriteren en ik kan niks bedenken wat het kan zijn....

RobertJ 0

17 jaar

Heren laat u niet van de wijs brengen. Ik heb zelf ook 406 met een LPI installatie en genoeg klachten, reparaties en daarbij passende oplossingen gevonden. Probeer het nou maar en als het niet werkt heb je het in ieder geval geprobeerd: baat het niet, schaadt het niet.

Prutser Kris 0

17 jaar

Al geprobeerd, maar zoals je al had kunnen lezen doet het probleem zich voor zowel op LPG als Benzine. iig bedankt voor je reactie

RobertJ 0

17 jaar

Als de motor bij een hoger toerental dit soort problemen gaat geven denk ik eerder aan kleppen of compressieverlies.

pieterp9094 0
badge

17 jaar

au, hou is op! In 4e en 5e versnelling is het weg trouwens, topsnelheid (op teller) 220 is nog makkelijk en snel te halen. Zou dit bij compressie verlies ook het geval zijn? Bij warme motor ook geen getik of andere rare geluiden van lagers oid. Moet naar mening ergens in de aandrijving zitten. Homokineet, versnellingsbak lagers, ophanging versnellingsbak, stangenstelsel.

RobertJ 0

17 jaar

ik rij zelf peug, een 306 break, en heb ook in andere peug modellen mogen rijden....en een schuddende pook, vooral bij lage toeren hebben ze eigenlijk allemaal wel iets last van....

arie549 0
badge

17 jaar

Bedankt voor je reactie, Arie. Nu is het niet alleen de pook, die is meer dirigent in het hele verhaal. Vandaar dat ik het aan de bak wijt. Het is te ploteseling opgekomen om te spreken van "normaal"

Maar goed Dinsdag meer...........

RobertJ 0

17 jaar

Goed, gisteren auto opgehaald bij de geleerden en er moeten 2 nieuwe aandrijfassen in a EUR 250,00 p/s. Schijnt nogal nodig te zijn na 240.000km. Ik ben alleen bang dat hier het probleem niet bij verholpen is. Iemand ervaring in verwisselen aandrijf assen 406 Coupe? Zelfde bij 406 sedan ? Veel olie uit bak? Keerringen vervangen?

RobertJ 0

17 jaar

keeringen vervangen is altijd verstandig,als de bak olie er eenmaal uitligt..doe daar dan ook maar nieuwe in. de coupe werkt het zelfde als bij de sedan...

arie549 0
badge

17 jaar

En toch geloof ik er niet in dat het de aandrijfassen zijn!!! Mijn ervaring is dat deze eerst geluiden gaan maken, het welbekende tikken in bochten en optrekken. Deze trillingen in 1e,2e,3e,4e versnelling bij optrekken lijken meer op een uitlijnings probleem. Nou ja, vanmiddag 2nd opinion bij andere garage :)

RobertJ 0

17 jaar

het knakken van de assen is wanneer de homokineet versleten is. Er kan volgens mij speling komen op het gedeelte waar de assen de bak in gaan, dus dat ze daarom gaan trillen. Kun je niet gewoon een paar asjes op de sloop halen? Bij bartebben bijvoorbeeld? als je auto al 250000 km weg heeft, zou ik er geen nieuwe asjes in stoppen.

Erwin2907 0

17 jaar

Je moet het toch zoeken in de aandrijfassen.
Het is wel iets wat ik veel tegen kom in peugeot.
In de familie rijden er verschillende rond en ik ben er eigenlijk nog geen een tegen gekomen die het niet heeft.
Met name oppakken in de lage toerentallen en je voelt de boel als het ware sidderen.
Het is net wat Arie zegt, in de 306 was het een normaal verschijnsel.
Het moet natuurlijk niet te gek worden.
En als je ze vervangt, vervang ze maar voor nieuwe.
Want ze zijn er gevoelig voor.

primera p11 0

17 jaar

indd, mocht je tot vervanging over gaan....laat de gebruikte maar links liggen...de kans is groot dat je eentje te pakken heeft die er erger aan toe is dan de jouwe.

het is weliswaar niet extreem veel werk, maar werk van werk staat niemand om te springen...

arie549 0
badge

17 jaar

[quote=primera p11]En als je ze vervangt, vervang ze maar voor nieuwe.
Want ze zijn er gevoelig voor.[/quote]
Vanmiddag uitslag van 2nd opinie bij andere garage. Ik ga zeker geen nieuwe monteren in 1e instantie. Voor EUR 80,00 p/s heb ik 2 assen van een 406 met slechts 23.000km. Die gok ga ik zeker nemen. Nieuwe assen kosten EUR 275,- p/s Als ik naga dat ik probleemloos 240.000km haal met de assen zullen die 2e handse met slechts 23.000 nog wel even meegaan denk?

In ieder geval vanmiddag uitsluitsel

RobertJ 0

17 jaar

Dat kun je er wel op wagen omdat je weet wat er mee gereden is.
Maar meestal vind je ze niet met deze achtergrond en zijn ze vaak net zo rot als degene die er onderuit komen.
So this is your lucky day!.

primera p11 0

17 jaar

Ook de 2nd opinion wijst uit ; Rechter aandrijfas. Volgende week reparatie, ben benieuwd.

RobertJ 0

17 jaar

[quote=Frank3158]volgas 30 in de vier?
daar gaan wel meer auto's van bokken.[/quote]
Nee hoor .. als het goed is niet... auto gaat er niet als een speer van door maar hij moet zeker niet bokken.

sel 0

17 jaar

[quote=sel][quote=Frank3158]volgas 30 in de vier?
daar gaan wel meer auto's van bokken.[/quote]
Nee hoor .. als het goed is niet... auto gaat er niet als een speer van door maar hij moet zeker niet bokken.[/quote]
huh? volgas met een gangetje van 30 in zijn 4? gaan de baklagers lekker vinden.....

arie549 0
badge

17 jaar

[quote=arie549][quote=sel][quote=Frank3158]volgas 30 in de vier?
daar gaan wel meer auto's van bokken.[/quote]
Nee hoor .. als het goed is niet... auto gaat er niet als een speer van door maar hij moet zeker niet bokken.[/quote]
huh? volgas met een gangetje van 30 in zijn 4? gaan de baklagers lekker vinden.....[/quote]
Lekker zullen ze zeker niet vinden.. maar bokken, horten en stotteren mag ook niet.

sel 0

17 jaar

zijn der wel auto die niet bokken bij plankgas in zijn 4???????????????????????

hij staat in een veelst te hoge versnelling, bij de weinig snelheid/toeren...dan gaat iedere auto gek doen sel.....

arie549 0
badge

17 jaar

Mijn 406 AG SGI 200.00+ op de teller trekt gewoon netjes vanaf 1300-1400 toeren bij plankgas. Onderin heeft de motor niet veel koppel, het is geen diesel, dus voor de lagers valt het wel mee denk ik zo.

pieterp9094 0
badge

17 jaar

bij plakgas ja, maar niet in de 4de met een gangetje van 30..

arie549 0
badge

17 jaar

en daarna hoppa "ggggggggier" in z`n achteruit, alsie dan bokt is de bobine stuk

RobertJ 0

17 jaar

hhahaha

arie549 0
badge

17 jaar

Nou Pieterp, je wilt niet weten hoeveel krachten er op de zuigers en drijfstangen komt te staan als je bij lage toerentallen en te hoge versnellingen plankgas weg gaat trekken.
Dan sta je de boel echt wel te verzieken.

primera p11 0

17 jaar

[quote=primera p11]Nou Pieterp, je wilt niet weten hoeveel krachten er op de zuigers en drijfstangen komt te staan als je bij lage toerentallen en te hoge versnellingen plankgas weg gaat trekken.
Dan sta je de boel echt wel te verzieken.[/quote]
Als je dat dagelijks gaat doen dan zal dat wel ja..

pieterp9094 0
badge

17 jaar

je moet dat gewoon helemaal niet doen....is ie ook niet voor gemaakt....

arie549 0
badge

17 jaar

[quote=Prutser Kris]bobine misschien? Ga een 30 in je 4 rijden met het gas vol ingetrapt. Als hij dan gaat bokken/schudden heb je grote kans dat het of je bougies of je bobine is.[/quote]
IK begrijp niet dat veel mensen dit vreemd vinden om te doen.

Al jaren gelden is me geleerd om als je de koppeling van een auto snel wilt testen; je wegrijdt in EEN en dan meteen doorschakelen naar de hoogst versnelling en het gas erop.
Het minste beetje slip op de kopopeling zal meteen merkbaar zijn door het oplopend motortoerental zonder dat de snelheid echt toeneemt.

DutchButch 0

17 jaar

Ja, en als je geen slip hebt dan sta je de motor te verzieken.
En daarbij hoef je een koppeling zo niet te testen.
Die meld zich ook op de normale manier wel als tie slecht is.

primera p11 0

17 jaar

2 Assen gehaald bij de Vos Peugeot slopert in Boven Leeuwen. Fijne slopert, heeft alles netjes op categorie. Rechter-as (lange) had slechts 3100km gereden, en linker (korte) 80.000km. Nou moet je dat maar aannemen toch ? Het is in ieder geval de moeite waard voor EUR 80,00 p/s. Volgens Dhr. de Vos zou het problem bij mijn auto ook nog wel in het differentieel kunnen zitten :S Ik hoop dat de assen voldoende zijn.

RobertJ 0

17 jaar

Asjes gemonteerd door garage en auto is weer helemaal de oude. EUR 100,00 incl. arbeidsloon, bakolie en keerringen. Toch die assen hè !
Was in totaal toch nog EUR 260,00 kwijt. Maar bij dealer was ik EUR 760,00 kwijt geweest, toch EUR 500,00 extra voor de vakantie ;)

RobertJ 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.