Ik ben sinds een half jaar de eigenaar van een Peugeot 3008 uit 2011.
Een prima auto, maar persoonlijk is het niet mijn merk. Dit staat verder los van het ongemak dat ik ervaar met de auto.
Het probleem, de schakelpook trilt/resoneert flink onder het rijden in z'n 5e versnelling. Dit is alleen in z'n 5e versnelling en is onafhankelijk van de snelheid. Bij gas los laten is het niet meer aanwezig maar dat is logisch. Het gerammel irriteert me mateloos, maar met een vinger op de pook of tegen de pook leggen en het geluid is weg.
Oke is niet goed voor de versnellingsbak maar het is niet dat ik de pook gefixeerd vast hou, maar de trilling demp dmv het geleiden van de trilling.
Ik heb gelezen dat dit een probleem is wat reeds bekend is. De oplossing schijnt een "contra gewicht" op de schakelkabels te plaatsen door de garage...
Is dit een goedkope oplossing, of een tijdelijke oplossing ipv het probleem voorgoed op te lossen?
Suggesties iemand?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tandwiel en synchromesh 5e versnelling defect. Dat is idd een bekend probleem.
Mooi dan.....voordat de garantie afliep, had ik dit al aangekaart bij de dealer. De dealer kwam zijn garantie na ik bracht de auto naar de garage. Probleem was verholpen, maar nu na zo'n 2500 km is het probleem terug. Garantie is ondertussen verlopen. Dus tandwiel/synchromesh vervangen staat gelijk aan= dure reparatie kosten.
Hoelang kan er mee doorgereden worden alvorens ernstige schade ontstaat? Het is mijn woon/werk auto, dus dagelijks in gebruik.
Bedankt voor de reactie harry4203
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 3008 of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar