Hallo,
Ik heb sinds geruime tijd trillingen in het stuur bij ca 120 km/h.
De banden nu zijn Fulda maar ik had het voordien ook met Pirellis.
Ik heb al enkele keren alle wielen laten balanceren en zelfs bij verschillende montagecentra.
Altijd werden onbalansen vastgesteld wat natuurlijk ook eigenaardig is.
Voorwielen met achterwielen wisselen en omgekeerd, het helpt niet veel.
Er werd iedere keer gebalanceerd tot op 5 gram nauwkeurig. Is dat wel voldoende?
Wat zou dat toch kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat is goed
keuze van fulda is ook goed pirelli vindt ik persoonlijk te stug voor een auto en zie vaak gecupte banden en hoogteslag met dit als gevolg
conroleer de velg op hoogteslag
anders nieuwe velgen
en ga je banden op de wagen laten balanceren
niet veel mensen hebben een scooter(of finish balanceerder genoemd)
maar hiermee haal je alle onbalans die over is eruit
vele klanten die klagen na balanceren van de banden
doen we finishbalanceren en nog nooit 1 terug gehad (of ik weet het niet)
verder lager als 5gram kun je niet balanceren
dit ivm slag- en plaklood met stappen gaan van 5gram
nadeel van finishbalanceren is
als je de wiel eraf haald en je zet hem anders terug kan het probleem dus weer terug komen
maar je weet dan de oplossing wat moet gebeuren
kort gezegd
controleer op hoogteslag band en vel
laat banden op de wagen balanceren (zie je meteen ook eventueel hoogteslag en zo
Hallo,
Het probleem ligt blijkbaar aan de aluminium velgen van Peugeot. Deze velgen hebben geen konische zitting voor de wielbouten, maar de zitting is vlak , op de bout zit een schijfje.
Dus het wiel moet met het centrale gat gecentreerd worden op de astap die cilindrisch is . Als dit ook maar één tiende scheelt is er onbalans.
12 jaar
dat je een wiel niet exact op nul gram kunt balanceren is onzin, plaklood is sowieso ook in 2.5gr leverbaar, en anders bestaan er ook nog kniptangen. voor montage, wiel zorgvuldig kruislings en met juiste aanhaalmoment vastzetten. en goed kijken of er nergens speling op zit. stuur-fuseekogel, lager, draagarm enz. ben van mening dat onder de auto balanceren (enkele uitzonderingen daargelaten) eigenlijk niet nodig moet zijn.
Hallo Harry,
Op de balanceermachine zijn de wielen perfect uitgebalanceerd (bij 3 werkplaatsen), het probleem doet zich voor als de wielen op de auto zitten.
Met mijn winterwielen met staalvelgen is er geen probleem daar die velgen met konische , dus zelfcentrerende bouten vastzitten.
Maar de wagen wordt eerstdaags verkocht, dus ik zou zeggen : case closed.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar