na wissen dtc komt na 100km weer terug p1442, p1446 en p1435 t.w storingen in regeneratie systeem. volgens data-lijst zit er nog 192 gr in tankje. wel valt op dat er geen( 0) drukverschil gemeten word bij draaiende motor.Wat en waar te kontroleren?
Bovendien komt steeds een storing terug dat de tankdop open is( dop is vernieuwd).
alvast bedankt, J.E
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
na resetten soms even de akku los kwartier wachten daarna opnieuw proberen
Reat contact in tankhals gaat zwaar cq zit vast Voor je probleem met tankdop
drukverschilsensor vervangen, zit waarschijnlijk vol water.
sensor is kurkdroog en reageert op druk/vacuum.slangen niet verstopt/ beschadigd.
dealer uitgelezen: motor ecu; hoeveelheid additief- elektronische eenheid van additiefsysteem + grenswaarde voor additief in roetfilter bereikt+ te laag additief niveau, alle permanent.
BSI:geen communicatie eenhied additiefsysteem.dealer kon niet in eenheid additiefsyteem komen.auto heeft 100.000km en rijd goed, kan het filter dan al verstopt zitten (zou dan toch een verschildruk moeten meten) of het additief op zijn?
J.E
Addetief kan op zijn maar als je niet in de addtiefeenheid kunt komen lijkt mij dat daar iets niet in orde moet zijn.
maar net een van mijn testers (launch) kan ik wel in het syteem komen en dtc's wissen. geeft ook data weer m.b.t laatste regeneratie(387km), gemidelde regeneratie afstand (850 km) enz.
storingen in dit systeem zijn voor mij nieuw en moet er even induiken waarbij ik info nodig ben.
bedankt zover voor de reakties,
J.E
Als het adetief gevuld is is er een procedure om het spul te resetten wat eigenlijk alleen maar met het dealertestgereedscap goed is uit te voeren.
Heb hier een 307 HDI FAP RHS motor
Display geeft melding storing uitlaatgas storing niet te wissen
Tester zegt permanent Drukverschil uitlaat Samenhang drukverschil bij afzetten
Drukverschil is bij stilstaande motor 117 mB bij draaiende motor ongeveer 41mB
Als ik de twee slangen loskoppel gebeurt hetzelfde De waarde bij stilstaande motor zou 0mB moeten zijn?
Kan dan die drukverschilsensor defect zijn?Of heeft die een bepaald voordrukverschil?
Heb ik gezien.Als ik met een vacuumpompje de druk verlaag naar 0 bar is de storing wel te wissen
Zal waarschijnlijk die sensor niet goed zijn,wel vreemd dat de druk verandert bij losgekoppelde slangen
foutje
Ik heb die druk verschilsensor vervangen en de storing is weg
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar