Na het monteren van de motor ( ruil blok ) heeft de auto weinig vermogen. als je van weg trekt en je geeft vol gas dan duurt hij een tijd 3 sec dat hij van zijn plaats komt. Ik heb de dis timeing bekeken ook de 2 e nokkenas dit is goed. geen fout codes
Alle vacuum slangen zijn goed aangesloten. roet filter is ook goed. heef iemand nog een tip ?
Geplaatst door Laurens6460 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
205GTiGriffe (0) PRO, 18 jaar geleden
Toevallig geen poetsdoek in de luchtfilterslang. Heb ik zelf een keer gehad namelijk.
oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden
Is het fabrieksruil of b+k? en waarom een ander blok?
harry4203 (495) PRO, 18 jaar geleden
je hebt de 607 2.2 met 2 types variabel inlaatspruitstuk, een waarvan de kleppen bij stationair toerental open staan, en een waarvan de kleppen bij stationair toerental dicht staan. deze zijn onderling niet uitwisselbaar. ik zou eens kijken of beide motoren hetzelfde systeem hebben.
Laurens6460 (0) PRO, 18 jaar geleden
Het is een fabrieks ruilblok compleet met kop bij de dealer beseld op ch nr . ook heb ik de turbo verv. Bij het oude blok was de zuiger door de midden gescheurt. ik heb de verstuivers laten testen bij een specalist die zei dat de verstuivers goed zijn.
harry4203 (495) PRO, 18 jaar geleden
voor een bepaald damnummer moet je i.v.m. mijn hiervoor beschreven opmerking ook de motorebe vervangen. (als ik de onderdelendoc. goed begrijp) raadpleeg hiervoor even degene waar je de motor hebt besteld. heb hiervan op cursus ook wel eens iets opgevangen, maar weet niet meer exact hoe de vork in de steel zit.
oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden
Komt de turbo wel op druk?
Zijn er storingen opgeslagen?
Zitten de slangetjes goed om en op de goeie klep.
Beweegt de door een vacuumdoos aangestuurde swirlklep vrij.
Zijn de nokkenassen van het oude blok?zo ja is het tandwiel daarop niet verschoven.
Is de synchronisatie tussen de nokkenassensor en de krukassensor goed?
Harry, was dat niet iets met de koeling???
harry4203 (495) PRO, 18 jaar geleden
ze hebben de werking van dat systeem na korte tijd veranderd omdat die swirlkleppen vast gingen zitten. (is mij toen verteld) dit verschil staat ook duidelijk op onderdeleninfo vermeld.
harry4203 (495) PRO, 18 jaar geleden
doet ie het al???
T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden
Is het een automaat ?
Laurens6460 (0) PRO, 18 jaar geleden
Ja het is een automaat en met koude motor heeft hij het veel erger ik ben er nog niet uit .
T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden
Vertrekt de automaat toch niet in zijn derde versnelling ?
Alstie in noodprogramma staat doetie dat n.l.
greefje (0) PRO, 17 jaar geleden
wanneer er een nieuwe kop gemonteerd wordt is het inderdaad mogelijk dat er een nieuwe ebe gemoteerd moet worden. de swirlkleppen zijn gewijzigd zodat deze nu open staan ipv gesloten hierdoor moet de ebe verv. worden
205GTiGriffe (0) PRO, 17 jaar geleden
Mag aannemen dat dit inmiddels al is opgelost.
Greefje let even op de datum 19 Maart.
r visser (0) PRO, 17 jaar geleden
LET OP!!!!!
ik heb hetzelfde probleem gehad bij een 2.0 hdi motor.(ook zuiger gescheurd)
er zit gewoon een defecte verstuiver in.bij verstuiver testen kunnen ze niet dezelfde situaties nabootsen als wat in de verbrandings ruimte gebeurt
druk temp enz. geloof me , je hebt een of meerdere defecte verstuivers!!!
succes