close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 607: uitlijnen 607

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 V6

ik heb net m'n 607 3.0 V6 laten uitlijnen.
het stuur staat nu weer perfect recht maar de auto trekt nog steeds iets naar rechts.
waar ligt dat aan?
en ze zeiden dat er aan de achteras bij deze auto niets versteld kon worden, alleen voor. klopt dat?
alvast bedankt...

Geplaatst door

mokka (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan wel aan de banden liggen. Wissel de wielen eens van links naar rechts of naar achteren.

moderator 0
badge

13 jaar

Ga voor het correct uitlijnen in ieder geval naar een dealer die er de uitrusting (en bekwaam iemand) voor heeft.
Het is toch speciaal werk, want als het correct uitgevoerd wordt, hoort men voor het uitlijnen deze wagen op een voorgeschreven hoogte in de veren te trekken. Heb dit een uitlijnbedrijf nog NOOIT zien doen! Zeker 607 is een verhaal apart.

hans4074 0
badge

13 jaar

Elke auto is weer anders met uitlijnen, sommige moet met een zo geheten Romes meter (Mercedes) en bv Volkswagen moet je op speciale bokken plaatsen om ze goed te kunnen uitlijnen! Zou je anders het uitlijn rapport kunnen uploaden zodat we de waardes kunnen bekijken?? Vaak wordt alleen de sporing gesteld om er snel en makkelijk van af te zijn, met een afwijkende wielvlucht waarde heb je kans dat de auto ook gaat trekken, en idd verwissel eens de wielen kruislings!

Gr Joop.

Joop84 0
badge

13 jaar

Banden van voor naar achter wisselen en dan kijken of het beter is.

Bij het testen goed opletten dat je op een vlakke weg rijd, sommige provinciale wegen lopen erg af waardoor gevoelige auto's naar rechts weglopen.

En uit laten lijnen op een goeie nieuwe uitlijnbank waarbij de auto niet hoeft uit te veren. uitveren mag namelijk niet bij deze (en meerdere) auto's.

En, bij mijn weten kon je de 607 wel afstellen achter dmv excentrische bouten/ringen. maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

Mausx 0

13 jaar

ik moet er wel bij zeggen dat m'n 607 wel verlaagd is!

mokka 0

13 jaar

Dat maakt niet uit. een verlaagde auto moet ook gewoon rechtdoor kunnen rijden.

Mausx 0

13 jaar

[quote=Mausx]Dat maakt niet uit. een verlaagde auto moet ook gewoon rechtdoor kunnen rijden.[/quote]
dat klopt maar Hans hierboven zegt: "Het is toch speciaal werk, want als het correct uitgevoerd wordt, hoort men voor het uitlijnen deze wagen op een voorgeschreven hoogte in de veren te trekken"
wat word er hier dan bedoeld?

mokka 0

13 jaar

Dat de auto met een bepaalde belasting erin uitgelijnd dient te worden. Met een verlaagde auto wordt dat verhaal anders.

Er zijn tegenwoordig zogenaamde satelietenbanken waarbij dat niet van toepassing is. Veel uitlijnbedrijven (snelfitters) werken hiermee en hebben ook veel meer ervaring met uitlijnen dan sommige dealers. Je moet alleen wel de goeie treffen met een werknemer die er even de tijd voor wil nemen.

Mausx 0

13 jaar

is er mss ook iemand die weet of een 607 3.0 V6 (2005/ phase 2) ook de achteras te verstellen is bij het uitlijnen?

mokka 0

13 jaar

De sporing van de achteras van een 607 is af te stellen. Sterker nog zelfs de variatie in sporing bij inveren moet je afstellen. De uitlijner waar jij bent geweest, moet zich schamen. Deze informatie is beschikbaar bij elke dealer. Dit had hij moeten weten.

Er wordt door veel uitlijners geschermd met dit soort omreken banken. Die als het ware de fabrieksspecificaties omrekenen als jij de wagenhoogte maar invoert in het systeem. Onzin.

De variatie in sporing stel je af door de 607 op twee hoogtes in de veren te trekken. Dit in de veren trekken heeft niks te maken met een verlaagd onderstel. Voor alleen een sporing afstellen zonder een klantenklacht kom je ermee weg. Echter, ga je dianose stellen op een klantenklacht, zoals hier dan ontkom je er niet aan elke Peugeot in de veren te trekken.

Groet,

Jaap



Het uitlijnen van een 607 kost gewoon 2 uur.

Jaap Jansen 0

13 jaar

ok bedankt, waar ik ben geweest is eigenlijk toch een gespecialiseerd banden/ velgen/ uitlijn bedrijf!
ze hebben pas (4 maanden) een nieuwe uitlijnapparaat!

ik stond er bij toen de auto uitgelijnd werd maar bij de achteras vond de uitlijner niets dat ie kon verstellen...

en hoe werkt dat dan eigenlijk: in de veren trekken?

mokka 0

13 jaar

Het is jammer dat niet elke toeleverancier van uitlijn apparatuur dit in de documentatie heeft staan.

In de veren trekken houdt in dat je, door middel van spanbanden die je bevestigd onder de auto, de juiste wagenhoogte geeft. Kortom een bepaald aantal centimeters tussen draaiplaten en felsrand van de carrosserie. Die juiste wagenhoogte bepaal je op twee plaatsen. Voorste krikpunt en achterste krikpunt. Op deze wagnhoogte zijn de fabrieksgegevens vastgesteld. Bij de 607 is het zo dat er twee verschillende achterste wagenhoogte zijn. Daarmaa verstel je de variatie in toespoor. Logisch want als de auto inveert veranderen de wielstanden.

Als je de auto goed uitgelijnd wilt hebben ga dan naar een specialist die de juiste antwoorden geeft je vragen. Een wielstand omrekenen is geen juist antwoord. Met het in de veren trekken geef je de wielophanging een bepaalde belasting die direct invloed hebben om de wielstanden.

Groet,

Jaap.

Jaap Jansen 0

13 jaar

ok bedankt maar dat in de veren trekken klopt dus niet meer voor een verlaagde auto?

de uitlijner zei vandaag dat ik zaterdag terug mag komen om het opnieuw te doen, eens kijken of hij het nu weet!

kun je me ook zeggen WAAR er bij de achteras het eea kan versteld worden voor het geval hij het nog niet weet?
bedankt!

mokka 0

13 jaar

Het in de veren trekken geld voor elke auto. Ook auto's die verlaagd zijn. Je hoeft alleen wat minder moeite te doen om de auto op de juiste hoogte te zeten, hij is immers al lager ;-).

De achteras stel je met twee excenters. Eentje aan de zijde van het fusee en eentje aan de zijde van de auto. Die aan de zijde van het fusee is voor de sporing op hoogte 1 en de excenter aan de zijde van de auto is voor de variatie in toespoor en die bepaal je op hoogte 2. De procedure voor het uitlijnen van een 607 is te complex om zo even uit te leggen.

De uitlijner moet die informatie ergens vandaan halen. Wellicht van een gerelateerde dealer.

Groet,

Jaap.

Ps. Als hij, de uitlijner, er niet uitkomt, kan je altijd nog naar de dealer.

Jaap Jansen 0

13 jaar

ok bedankt!
ga morgen terug en als hij het dan nog niet weet vraag ik m'n geld terug en ga ik naar de dealer!
bedankt!!!

mokka 0

13 jaar

kom net terug van de uitlijner en nog steeds is ie van achter niet uitgelijnd.
hij vind niets waar je em kunt verstellen...

heeft er mss iemand een foto ofzo waarop ik kan zien waar ie versteld moet worden?

mokka 0

13 jaar

De 2 trekstangen (L en R) van achterste sub-frame naar fusee-stukken L en R hebben aan beide kanten een te verstellen excentriek.

hans4074 0
badge

13 jaar

Ik ben bang dat hij zoekt naar verstelbare spoorstangen. Die heeft een 607 niet. De 607 heeft zoals Hans4074 aangeeft in de bevestigingsbouten van deze trestangen een excentriek. Geen spoorstang die je kan stellen zoals die aan de voorzijde.

Een foto heb ik niet. Ik zou naar een andere uitlijner(dealer gerelateerd) gaan en je verlies nemen.

Groet,

Jaap.

Jaap Jansen 0

13 jaar

ik zal morgen eens een foto plaatsen!
de uitlijner wil het zowiezo nog onder garantie in orde maken dus probeer ik dat eerst, naar een andere uitlijner gaan kan ik nog altijd natuurlijk:)

mokka 0

13 jaar

hier zijn wat fotos, kan iemands me zeggen waar die excenters zitten?
als de foto's niet duidelijk genoeg zijn of de excenters staan er niet op heeft mss iemand ergens een tekening ofzo?

[img]http://i51.tinypic.com/21f8j.jpg[/img]
[img]http://i53.tinypic.com/io3jb5.jpg[/img]
[img]http://i52.tinypic.com/2z8e1d2.jpg[/img]
[img]http://i51.tinypic.com/2a9u1j6.jpg[/img]

mokka 0

13 jaar

Volgens mij 2de en 4de foto en dan op de beide uiteinden/bevestigingen van de stang die je nog net in de rechter bovenhoek van de foto's ziet.

hans4074 0
badge

13 jaar

kom net terug van een korte vakantie en heb die stang eens bekeken maar volgens mij zitten er op de uiteinden "gewone" bouten???
hier wat fotos...
[img]http://i55.tinypic.com/2eg7m86.jpg[/img]
[img]http://i56.tinypic.com/21khw8w.jpg[/img]
[img]http://i51.tinypic.com/juh5iw.jpg[/img]
[img]http://i51.tinypic.com/2h84yoi.jpg[/img]
[img]http://i52.tinypic.com/jazvjo.jpg[/img]

mokka 0

13 jaar

laatste foto is een die je kan afstellen
moet los dan kun je met grotere sleutel de grote moer excentriek verplaatsen
dit is dus zowel links als rechts

daarna 1 hoger is het andere afstelmogelijkheid
moer hierlos en de stuk hefboom wat onder uit steekt kun je dan naar links en rechts bewegen

dus aan elke kant zijn er 2 plekken waar je het kunt



verder heb ik gezien dat bij opel coras je het niet hoefd (systeem bij ons geeft het aan namelijk hoe je moet meten)
bij peugeot wel
tot op hede meer auto's zonder in de veren te trekken uit gelijnd en stuur recht
dan wel
intrekken kost veel meer tijd maar voor alleen stuur dat scheef staat kun je het ook reden zonder

een goeie programa laat je direct zien of je auto een stuurhoek heeft (dit houdt in dat je auto naar links cq rechts trekt)
daarna hoe elke wiel staat ten opzichte van auto
zo kan dus stuur goed staan maar je ene achterwiel niet
waardoor hij toch naar rechts trekt of links

nog bedankt voor de reacties.
de auto is uitgelijnd!
bedankt voor de hulp...

mokka 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.