Peugeot 407: uitvallen moter

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1600 16v hdif

hallo mensen,
ik heb onlangs een peugeot 407 sw
1.6 16v hdif gekocht, tijdens de testrit
was alles oké, afgelopen donderdag
auto opgehaald ,alles leek prima te gaan,
tot ik op de snelweg even tegen de 140 km
p/u ging rijden,kreeg ik ineens de melding
emissie oliedruk te laag, de moter viel
voledig dood, moest met spoed de vluchtstrook
op, heb de auto
naar een aantal seconden opnieuw gestart
mangement lampje bleef branden,maar kon toen
vervolgens wel weer normaal thuis komen,
meteen volgende dag auto bij de peugeot dealer
laten uitlezen,gaf tijdens uitlezen geen foutmelding
van de oliedruk, wel gaf in foumeldingen in brandstof
druk en de achterlichten, ook een gloeipiraal
werkte niet helemaal goed,
bij de dealer hebben ze boel geresset, maar naar een
klein stukkie snelweg te hebben gereden deed het
probleem zich opnieuw voor, heb nu ook een esp die niet meer
werkt,ook werkt mijn cruisecontrol niet meer ...
maar mijn grootste zorg baat,dat de oliedruk niet goed
zou zijn.
heb gister de auto trug gebracht naar de verkoper,
die zei , dat het waarschijnlijk aan de luchthoeveelheidsmeter
zou kunnen liggen,
heeft iemant hier ervaring mee??

louwie

Geplaatst door louwie (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

De opmerking dat de oorzaak waarschijnlijk aan luchthoeveelheidsmeter zou liggen lijkt op een kreet die de verkoper ergens opgevangen heeft en redelijk aannemelijk klinkt?
Om een goed beeld van deze storing te kunnen krijgen, zal er meer moeten gebeuren.
Dat de motor stilvalt op storing oliedruk lijkt me sterk, tenzij het ook daadwerkelijk een kwestie is van te weinig olie(druk) dus vastloper.
Zo uit de uitgelezen storingen te kiezen c.q. te gokken lijkt de uitval meer een probleem met de brandstofdruk, maar controle van o.a. oliedruk is zeker de moeite waard.
Dat de cruise-control niet (meer) werkt, komt door storing in ESP en kan simpel op te lossen zijn met een nw remlichtschakelaartje, om maar eens een gokje te wagen.
Hoe en wat? Hopelijk zit er nog (een vorm van) garantie op deze wagen en zou dit opgelost moeten gaan worden door de verkoper.

louwie (0), 13 jaar geleden

hoi Hans,
dank je voor je snelle antwoord ,
een vast/warmloper was het beslist niet.
de verkoper zou proberen het probleem op te lossen
terwijl ik er geen garantie op heb, hij wil ten slot
geen ontevreden klanten zei hij.
bij de dealer hebben ze gister voor mij wel de
verstuivers iets strakker gezet, want die lekten
een beetje,maar monteur daar zei dat ze
wel aan vervanging toe waren,
misschien dat dat dan het probleem zou kunnen zijn?
voor de rest heb ik hier op forum
al veel gelezen over orgineel oliefilter en de juiste olie
m.b.o storing in oliedruk te laag
zodra ik meer weet laat ik zeker weten waar het
aan ligt
groet Louwie

louwie (0), 13 jaar geleden

Hallo allen,
heb vanmiddag net weer
de auto op gehaald,
de verkoper heeft m bij de dealer gahad
daar zijn er nieuwe filters opgekomen ( brandstof filter )
en het brandstof systeem is gereinigd.
er is ook een nieuwe luchthoeveelheids meter op gezet
de achterlicht storing is er ook uit
cruisecontrol werkt ook weer normaal
de auto kan volgens hun nu weer 185 km p/u rijden
zonder dat ie in de noodloop gaat,
maar ga deze week zeker zelf ook ff goed testrijden
( geen ) 185 km,maar wel goed door trekken
hou jullie op de hoogte van de bevindingen

groet Louwie

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Louwie, iets minder gebruik van de Enter toets leest een stuk rustiger, ook het gebruik van lees tekens en hoofdletters bevordert de antwoorden ;) .

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.