Hallo, ik heb mij eergisteren een peugeot 407 gekocht van 2005 met slechts 70000km,het is een 2.0HDI.
De auto rijd heerlijk doch ik heb een vreemd probleem, hij schakelt normaal,hij vertrekt normaal en hij rijd normaal,maar als ik rij en rond de 2000 toeren zit en ik geef gas slipt de koppeling zodat hij dan naar 3000 toeren schiet, dit in 3de,4de,5de en 6de versnelling....
Wilt dit zeggen dat hij versleten is want als ik vertrek doet hij normaal,ik begrijp er niets van .
Graag ASAP jullie raad/advies/tips aub!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij 2000 toeren heb je wel het maximale koppel in de motor.
Kennelijk is de koppeling versleten, of wordt niet goed genoeg vast gedrukt.
Niet te veel mee rijden anders mol je het vliegwiel ook nog.
Hallo,
Kun je nagaan of het kilometeraantal wel klopt, niet veel meer gereden ?
Maar: bij mijn Berlingo 2.0 HDI van 2002 ging bij 57.000 km de koppeling slippen rond het toerental met maximale koppel. Dit kwam niet door een zware voet van mij! Is onder garantie vervangen door de dealer. Op mijn VRAAG aan de dealer of er in de fabriek misschien een verkeerde koppeling, voor een lichtere motor, in gezet was, kreeg ik geen antwoord. Nu bij 242.000 km -uiteraard nog- geen probleem.
14 jaar
Hallo,
Kun je nagaan of het kilometeraantal wel klopt, niet veel meer gereden ?
Ik heb de volledige onderhoudshistoriek staan in het onderhoudsboekje, en heb 2 facturen gezien van de laatste onderhoud bij peugeot,dus ik ga ervan uit dat het klopt.
Old Ford,word niet vast gedrukt,bedoel je dat de kabel moet bij geregeld worden???
Of toch slijt??
Ik heb 1 jaar garantie op het voertuig,maar is afwachten in hoeverre de verkoper zijn woord houd.......;-)
14 jaar
er valt niks aan te stellen auto is voorzien van een zelfstellende drukgroep, en deze is zijn aandrukkracht kwijt.
Jammer auto te oud maar hier was een coulanceregeling van toepassing tot 4 jaar oud.
Ik heb zo het gevoel dat dit een kostelijke zaak word om het in orde te krijgen als de verkoper van mijn garage moeilijk gaat doen.........
Is dit nu een complete koppeling die moet vervangen worden????
Ik heb nog geen 2 dagen er mee gereden hoor.
14 jaar
Hoezo garantie en dan twijfel aan de afhandeling van de verkoper. Afgesproken en schriftelijk vastgelegde garantie is toch garantie. Gewoon naar de garage en deze auto die niet aan de verwachting voldoet laten zien aan de verkoper en herstellen. Slippende koppeling mag toch niet?
Een slippende koppeling kan ook komen door olie oid op de platen. Ook de keerring even goed laten checken, anders sta je over een tijdje met hetzelfde probleem bij de verkoper.
Heb je dit niet gemerkt bij een proefrit eigenlijk?
Het is niet leuk om dit je merken aan je net gekochte auto, maar ik zou uitgaan van een goede houding en afhandeling van de garage.
Even de moed verzamelen en gaan praten. De meeste garages zijn geen barbaren toch, teminste ik ben ze nog niet tegengekomen in mijn 30 jaar ervaring met auto rijden. Oke, een verschil van mening kan. Maar ook dan biedt je garantie en de brancheorganisatie voldoende hulp/mogelijkhden. Maar eerst de insteek van vertrouwen.
Johan
14 jaar
Ik heb de auto naar de garage gebracht,en men zou een compleet nieuw koppelingsset steken met drukgroep,dus ik hoop dat al de problemen dan opgelost zijn...
Gelijk steekt men er een nieuw infodisplay in,word na een tijdje zwart en dus onleesbaar(blijkbaar een klassieker)
14 jaar
Dat klinkt goed, heb vertrouwen zou ik zeggen.
Johan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar