Peugeot 407: Cilinderkop 406 1.8 16V XU7JP4 kromme kleppen

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

Hallo,

Mijn cilinderkop heeft ca 10 kromme kleppen omdat de distributieriem is gebroken.
Ik heb nog een andere cilinderkop liggen die alleen wat krom is, gaat vlakken nog een keer, volgens mij is de kop al een keer is gevlakt bij vorige eigenaar,
en nu meet ik nog een kromming van ca 0.25mm. Mag hij maar maximaal 0.2mm gevlakt worden, er bestaan dacht ik alleen originele koppakkingen en koppakkingen die 0.2mm dikker zijn, of zijn er nog dikkere koppakkingen, mag de kop meerdere keren gevlakt worden?

Kort samengevat heb ik dus een rechte kop met kromme kleppen, en een kromme kop met rechte kleppen.

Is het anders makkelijk om van deze twee koppen 1 te maken zonder speciaal gereedschap?

Er zit een vaste spanrol op, kan ik nu wel een dynamische monteren. Er steekt nu een bus uit waar de vaste spanrol overheengaat. Is het zo dat deze bus
losgedraaid kan worden met een klemtang oid, en dat er dan een dynamische spanrol oppast?

Bij de kop met kromme kleppen viel overigens vanzelf het terugslagklepje uit de cilinderkop. Is dit normaal? Er viel een rond rood busje uit, een veertje en een kogeltje,
Is dit zo compleet, en kan ik dit er weer opnieuw indrukken, of valt het er dan weer uit. (op verzoek maak ik er een foto van)

paul8598

Geplaatst door paul8598 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Er is destijdes een modificatie geweest om de vaste spanrol te vervangen voor een zelfsteller, dus dit kan. Wel met kanttekening dat ik me herinner dat de "bus" ellendig vast kon zitten vanwege de loctite.

Het probleem met de kromme-kleppen-kop is, dat je niet weet of de klepgeleiders ook een te grote dreun hebben gehad.
Als je zeker weet dat dit in orde is, de kop verder in orde is, en de kleppen hetzelfde zijn, dan zou het overzetten, dus van 2 koppen 1 maken geen probleem zijn. Uiteraard kleppen inschuren en controleren of de zittingen en kleppen na inschuren de juiste afdrukken hebben!!

paul8598 (0), 13 jaar geleden

Bijgevoegd twee foto's van de terugslagklep (onderdelen).

- Hoe kunnen de 3 onderdelen er vanzelf zijn uitgevallen, gebeurt dit vaker.
- Zijn de onderdelen dan nog heel, of moet het vervangen worden.
- Kan je gewoon het kogeltje terug doen in het rode busje, dan de veer, en dit geheel terugdrukken in het oliekanaal van de cilinderkop
- hoe blijft het busje geborgd in het gat, ik zie wel een rand in het gat.

[url=http://img185.imageshack.us/i/dscn124912...][img]http://img185.imageshack.us/img185/1857/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]


[url=http://img185.imageshack.us/i/dscn123211...][img]http://img185.imageshack.us/img185/4776/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

paul8598 (0), 13 jaar geleden

bedankt voor je reactie Hans.


Weet jij of iemand met welk gereedschap ik de kleppen kan demonteren.
Ik las ergens dat dit kan met "Facom U.43LA Klepveertang met slagmechanisme" en een "Facom U.43LA16A Pers voor veerschotel".
Dit is alleen wel een dure oplossing voor zo'n eenmalige actie.

Zijn er nog andere opties.

paul8598 (0), 12 jaar geleden

- Ipv Facom U.43LA Klepveertang heb ik een lijmklem gebruikt
- Ipv Facom U.43LA16A Pers voor veerschotel heb ik een pvc buisje met zelfde diameter gebruikt. Uitsparing in buisje maken om halve ringetjes
ertussenuit te vissen met magneet antenne, dus eigenlijk originele U.43LA16A namaken met standaard riool pvc materiaal.
Aan de bovenkant van het pvc buisje een ring plaatsen zodat de lijmklem er stabiel contact mee maakt.
(Even gewenste diameter opmeten en kijken bij bouwmarkt wat het meest overeenkomt.)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum