close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 605: uitvallende stuurbekrachtiging/sensor

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 V6 12 klepper

Ik heb een vraagje waarvan ik echt hoop dat iemand het antwoord weet, mijn 605 heeft al een tijdje problemen met de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging, het gebeurd nu erg vaak dat als ik langzaam rijd de bekrachtiging opeens bijna nihil word, ala\sof ik 140 rij op de snelweg.. ook andersom gebeurd.. dit is echt heel irritant.

overigens denk ik in al mijn wijsheid dat het probleem niet eens de bekrachtiging zelf het probleem is , want als deze "uitvalt" voel ik ook de schokbrekers in de sportstand gaan.. zou het een probleem met een sensor kunnen zijn en zo ja .. waar zit deze in de auto?

alvast bedankt voor de moeite !

gr

Rob

Geplaatst door

Ruud605 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Doet je snelheidsmeter het wel goed ?

oldtimer 0
badge

15 jaar

Thanks voor de snelle reactie :-)

Ja mijn snelheidsmeter doet het wel goed.. zit ik dan op het verkeerde spoor denk je?

Ruud605 0

15 jaar

De elektronika van de schokbrekers en van de stuurbekrachtiging maken gebruik van hetzelfde snelheidssignaal, ook het motormanagement trouwens.(zou je nog uit kunnen "laten"lezen)
Dat signaal wordt gecreeérd in het zg bitronkastje wat ergens rechts achter je dashboardkastje verstopt zit, en heeft, als je het op een scope zou zetten een zaagtandvorm.

oldtimer 0
badge

15 jaar

ok , dus als de snelheidsmeter gewoon normaal werkt .. werkt de sensor op zich goed.. ? alleen komt het signaal misschien niet goed aan bij het bitronkastje...? kan ik die zaagtand meten als de auto stil staat?

Ik heb de werkplaatsboeken van de Phase I , komt dat voor deze klacht een beetje overeen? ( hoop van wel) , volgens die boeken zou het kastje inderdaad achter het kastje zitten..

Ruud605 0

15 jaar

Meten bij stilstaande auto zal niet gaan,Maar je zou in de motor en de versnellingsbak(als het een automaat is)moeten kunnen zien of de snelheidssignalen daar wel binnen komen, door ze eens uit te lezen.

oldtimer 0
badge

15 jaar

O dat is jammer, het is een handgeschakelde versie.. ik kan misschien van een collega een port. scoop lenen .. ben wel benieuwd.. zou het, denk je , een overgangsweerstand in een connector kunnen zijn.. ergens tussen de sensor en het bitronkastje? of komt dat nooit voor ?

Ruud605 0

15 jaar

Nee, want dan had je ook geen snelheidsmeter,ik denk eerder tussen het bitronkastje en de EBE vering en de EBE stuurbekrachtiging, of het Bitronkastje is zelf de boosdoener.

oldtimer 0
badge

15 jaar

ok , duidelijk.. ik ga even op zoek , kijken of ik iest kan vinden in de verbindingen .. dat Bitronkastje... kan die open , ik ben electronicus, voor slechte contacten, of denk je , gewoon vervangen... ik weet niet of die duur zijn?

Ruud605 0

15 jaar

Ik zou hem eerst maar eens even laten uitlezen op de stuurbekrachtiging en de vering,Zoek hiervoor wel een ouwe monteur bij een ouwe dealer die nog ongeveer weet hoe het moet en die nog een surio testkast heeft die werkt en die nog weet welke kleur stekker waarvoor dient.

oldtimer 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 605 of stel zelf een nieuwe vraag.