Vaak geen last maar soms na 1.5 uur rijden bijvoorbeeld verliest dieselmotor vermogen en valt helemaal uit.
Opnieuw starten en kan zo weer weg rijden.
Vandaag opgehaald, klein rondje gereden en 2 x het probleem gehad.
Verder vakanties gehad op 3 uur rijden en dan opeens uit het niets dat probleem. Wat zou t probleem kunnen zijn?
J5 1990 diesel Camper.
Geplaatst door JanssenJ5 (70) , lid sinds 2 maanden geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot j5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot j5 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
Highway (135) PRO, 2 maanden geleden
Begin eens met auto gegevens en wat er gebeurt is heb je foutcodes. Dit is grabbelen in een grabbelton.
quikfit (715), 2 maanden geleden
Brandstoffilter wel eens vervangen?
Highway (135) PRO, 2 maanden geleden
Mis, even door grabbelen. Geef eens wat info over de auto we hebben hier geen glazen bol. laat hem eens uitlezen.
Highway (135) PRO, 2 maanden geleden
het betreft naar alle waarschijnlijkheid een camper. Begin eens met de accuklemmen of die goed vast zitten en controleer de massa.
quikfit (715), 2 maanden geleden
''Heb hem net. Rijdt verder goed. Kan er makkelijk 100 mee rijden. Alleen soms na bv 3 uur rijden zomaar uit, ook op de snelweg. Daarna starten en rijdt dan meestal gewoon weer. Probleem is niet altijd. Soms hele dagen niet, soms opeens 2 x op een dag.''
Kan teveel water in de afscheider/filter zitten.
Highway (135) PRO, 2 maanden geleden
Merk je iets? Dashboard lampjes gaan branden of hoor je iets zoemen tikken
Beunhaas (520) PRO, 2 maanden geleden
Zulke motorten falen eigenlijk alleen als de inspuitpomp kapot is of er af en toe geen diesel bij de pomp aankomt.
Het klinkt mij in de oren als een dieselafsluiter die niet 100% werkt, kijk eens of die apart te testen en/of vervangen is.
Punt (35) PRO, 2 maanden geleden
Die brandstofpompen schakelen aan of uit met een magneet ventiel . Pomp is van het merk CAV en gaan eigenlijk nooit stuk . De bedrading kan door de jaren heen breuk of slijtage vertonen. Na de start weer normaal werken is het niet nodig de pomp te demonteren. Vervang die contactdraad buiten om met een schakelaar om zo de originele werking te omzeilen . Het contactslot is het begin , de pomp het eindpunt . Door het magneet ventiel gaat niet veel stroom en naar mijn weten zit er geen relais tussen. Succes.