ik heb pas mijn luchtmassameter laten vervangen aangezien deze kapot was. ik had namelijk vermogenverlies, en na het kuisen van de oude LMM was dit probleem steeds opgelost voor een week of 2 waarna die dus weer vermogenverlies had, daarmee heb ik deze gisteren laten vervangen in een peugeot garage. vandaag merkte ik echter dat mijn vermogen nog steeds weg is (net zoals bij die vuile oude LMM trekt hij niet meer boven 2000 toeren)
Wat kan ik hier tegen doen? uitkuisen (zoals ik daarvoor met succes deed) is geen optie meer aangezien de LMM vervangen is (ik heb dit nagezien en het is daarwerkelijk een nieuwe, had men oude gemerkt om zeker te zijn van de vervanging)
ik heb eens ergens gelezen over noodloop van de motor, maar die zou zich resetten na enkele keren starten, ik heb ondertussen men wagen al een keer of 10 gestart, maar nog steeds heb ik men vermogen niet trug. ik heb nu men batterij losgekoppeld om zo de computer te resetten, maar heb er niet echt veel vertrouwen in, moest het hiermee toch opgelost zijn zal ik dit laten weten.
weet er iemand nog een andere mogelijke oplossing om men vermogen trug te krijgen? anders zal ik zaterdag langs men dealer moete rijden om hem daar te laten uitlezen...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik heb ondertussen de batterij trug aangesloten en een testrit gemaakt, men 307 reageert nog steeds hetzelfde, geen vermogen boven de 2000 toeren, op 1800 voel je wel dat hij wil, maar hij laat het direct afweten en trekt even traag boven de 2000 als onder de 2000. met deze 1.4 motor wil dit dus zegge met moeite naar de 90, met héél véél geluk nog 120 op de autostrade, maar dan mag het zeker niets omhoog gaan of hij zakt trug af. zelfs een brug oprijden tegen 90 en maar bovenkomen tegen 80... echt vervelend, ik hoop rap een oplossing te vinden want ik voel me echt niet meer veilig tege deze trage snelheden....
ik denk dat uw catalysator kapot gebroken is en zo de uitlaatgasstroom belemmert. meting gegevens geeft dan op lmm ook verkeerde waarden.
[quote=vervoort11761]ik denk dat uw catalysator kapot gebroken is en zo de uitlaatgasstroom belemmert. meting gegevens geeft dan op lmm ook verkeerde waarden.[/quote]
alvast bedank voor de info, ik zal dit met men garagist bespreken, ben er daarstraks langsgereden, hij heeft een testritje gedaan en dus ook men vermogentekort gemerkt, hij dacht echter aan een probleem met de lucht- of brandstoftoevoer, hij zei me wel dat de foutcode uitlezen geen zin had, aangezien ik geen foutcode op men boordcomputer krijg, en dat het dus zoeken zal worden om de oorzaak te vinden. donderdag had hij tijd, dan ging hij zich erin verdiepen, ik zal hem jou gedacht meedelen, zodat hij daar ook eens naar kan zien, mss is het dat wel, en dan spaart dat toch al een hoop zoekwerk uit. Ik zal hier hopelijk binne een week de juiste oorzaak kunne posten... toch al bedankt voor het meedelen van deze mogelijke oorzaak.
17 jaar
ben net men 307 gaan ophalen, het was inderdaad de catalisator die binnenin kapot was. het binnewerk is verwijdert, de pot hangt er nog, en men auto trekt nu zoals hij nog nooit getrokken heeft... zalig gewoon.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar