auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 307: wiellager

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

is het normaal dat een wiellager bij 94000 km vern. moet worden?
de gar. heeft op de brug aan de schokbreker gevoeld met wiel rond draaien.
ze zeggen dat hem dan horen.
ik kan op een mooie asfalt echter niets horen, ook bij het doen van voorzichtig stuur uitslag

WIM

Geplaatst door

tonnisdegraaf (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

94.000 km is wat weinig. Bij 200.000 tot 250.000 kun je wel verwachten dat ze aan vervanging toe zijn. Uiteraard bij normaal gebruik. Indien de auto is voorzien van spacers (hulpstukken om de wielen verder uit elkaar te krijgen) of velgen met een verkeerde ET waarde zou de wiellagers extra kunnen belasten.

Maar als je er zelf niets van hoort en voelt, wat is het probleem dan? Een versleten wiellager ga je gegarandeerd horen. Ik heb bij mijn 406 beide voorwielen de wiellagers vervangen bij ongeveer 240.000 km.

Richard9710 0

17 jaar

[quote=tonnisdegraaf]is het normaal dat een wiellager bij 94000 km vern. moet worden?
de gar. heeft op de brug aan de schokbreker gevoeld met wiel rond draaien.
ze zeggen dat hem dan horen.
ik kan op een mooie asfalt echter niets horen, ook bij het doen van voorzichtig stuur uitslag

WIM[/quote]
Is best mogelijk helaas. Wij hebben ze in de werkplaats ook gehad.

206gti 0
badge

17 jaar

richard.
ik heb de standaard velgen,en niets ekstras
ze willen de auto niet goed keuren omdat ze het lager horen
ik vindt echter dat hij wel apk goed is daar je op de weg niets hoord
WIM

tonnisdegraaf 0

17 jaar

dan zit er niets op dan het te laten vervangen.

primera p11 0

17 jaar

een beginnend defekt wiellager zul je in eerste instantie ook niet horen rijdend, immers afrolgeluid en motor en wingeluiden overheersen dan.

je wilt niet weten wat er gebeurt als zo'n wiellager vastloopt met een gangetje van 100.......! zit niet voor niks in de apk eisen..

overigens, het is indd wel snel...maar alles kan stuk...dus ook een wiellager...

arie549 0
badge

17 jaar

Zolang je het lager niet hoort is het neit versleten.
Ik denk dat ze wat extra centjes willen cashen.
Als je het lager gaat horen is het vroeg genoeg.
Dat is vaak de aanleiding om het lager te vervangen.
Ik heb wel meerdere autos gereden waarvan voor de ton het lager vervangen moest worden.
En als ze het voelen in het wiel door het rond te draaien, dan hoor je het lager echt wel op hoge snelheden.
Want dan is tie knap verrot, ik denk dat ze wat extra centjes willen verdienen.

primera p11 0

17 jaar

het lager zal ook zeker wel iets hoorbaar zijn op hoge snelheid, maar er zijn mensen bij die horen nu eenmaal zulke dingen niet .......de apk is niet voor niks in het leven geroepen...en of ze extra centjes willen cashen? versleten lager is versleten lager...valt weinig aan te bedriegen.

arie549 0
badge

17 jaar

Ik vraag me af of het licht schuren v/d remblokken verward kan worden met een versleten wiellager...

AS1 250

17 jaar

Toch geen gevalletje kwik-fit?

Erwin2907 0

17 jaar

nee geen kwik-fit geval

wim

tonnisdegraaf 0

17 jaar

Dan zullen ze het wel niet verzonnen hebben.
Doen ze het niet en loopt er iets vast, dan heeft de garage "het gedaan". Ze zullen dit daarom adviseren, en als het een ervaren monteur is, zal dat niet voor niets zijn. Een beetje monteur kent wel het verschil tussen een slepend remblok en een kapot wiellager.
Gewoon laten vervangen dus en even een maand wat minder beleg op je brood.

Erwin2907 0

17 jaar

ik vind het toch vreemd, bij mij zijn wiellagers alleen vervangen als je ze hoorde.
Dan is het nog vroeg genoeg, was ook altijd de mening van de monteur.
Of deze eigenaar hoort het lager niet en de monteur wel bij het rijden.

primera p11 0

17 jaar

Tja, sommige bestuurders kunnen met 100 km/h tegen een boom aan rijden en horen nog niets. Ik heb tot nu toe ook enkel de wiellagers vervangen toen ik begon te horen.

Richard9710 0

17 jaar

nou heb ik me laten zeggen dat dat bij deze auto,s wel eens vaker voorkwam bij de eerste serie.
heb het zelf ook 1x gehad en die had 40000 gelopen.
alleen zat deze nog in de fabrieksgarantie en werd dus kostenloos vervangen

marcel6979 0
badge

17 jaar

Nou, niet alleen bij deze auto's hoor. Bij alle auto's komt het ook onder de ton voor dat er incidenteel een wiellager vervangen moet worden. Als er bij opgekrikt wiel geen speling op het wiel zit en je hoort niets tijdens het rijden (een kapot wiellager hoor je gewoon goed) zou ik doorrijden. Overigens kan een wiellager ook in eens stuk. Dan gaat het ineens vreselijk gonzen en dan is er maar 1 advies, direct stoppen. Sommige nieuwe wiellagers gaan ook stuk. En niet alleen bij citroen, peugeot of renault hoor.

mcitr. 0

17 jaar

afkeur laten afmelden bij de RDW, en meteen een "STEEKPROEF OP AFKEUR" aanvragen.

1- je garage doet dit niet, en geeft hiermee aan "fout" te zitten.
2- je garage doet dit wel, en je wagen KAN worden goedgekeurd.
3- je garage doet dit wel, en je wagen wordt terecht afgekeurd, je moet dus de reparatie laten doen.

VOORDEEL, je weet ZEKER dat het wel of niet nodig is,
NADEEL, als het inderdaad terecht afkeur is, kost het je de herkeuring erbij ( deze moet je VOORAF afrekenen aan de garage)

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.