Mijn 205 ben ik aan het opknappen. Vele problemen heb ik al opgelost. Voorheen hielt hij in bij gasgeven. Dit lag aan de potmeter is mij verteld, maar na het schoonmaken van de massakabel die aan de versnellingsbak zit gaat het stukken beter. Hij rijdt nu echt goed. Tenminste, als ik er alleen in zit, rijdt hij als een speer. Rijd ik met meer dan 1 persoon in, dan lijkt het alsof hij vermogen kwijtraakt, de ontsteking lijkt niet meer te kloppen, hij pruttlet echt bij het schakelen van 1 naar 2. dan is hij niet vooruit te branden. Het lijkt alsof er cilinders niet meedoen. De ontstekingstijdstippen heb ik al helemaal gecrontroleerd. De verdelerkap is vervangen, de rotor, de bougiekabels en de bougies zelf. Waar zou dit aan kunnen liggen. Zou dit toch weer de potmeter zijn ? Ik zou zeggen een kapotte potmeter ook is kapot als ik er alleen in zit ne dat het niet afhankelijk is van het gewicht in de auto.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bobbes,als je zeker wilt weten of de gaskleppotentiometer stuk is zou ik hem laten uitlezen bij de dealer. Dit kan inderdaat wel eens gebeuren bij zo'n 205. Ik neem aan dat je bij het controleren van de ontsteking ook naar de vervroeging gekeken hebt bij oplopend toerental en niet alleen stationair . Zijn alle vacuumslangen nog goed ? en werkt de de vacuumvervroeger op de ontsteking nog? Ik adviseer ook om de klepspeling te controleren en en eventueel compressie te meten .
De potentiometer heb ik vervangen door een nieuwe. Het probleem is bij na helemaal weg. Toch heeft hij nog een enkel keer last van inhouden bij gasgeven. Ook gaat hij dan naar benzine stinken. Wat zou dat nog kunnen zijn ?
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar