Is een vernellingsbak van een 206 nfu motor (2004) hetzelfde als van een 307 nfu motor|(2001)
waar staan die code's ?
groeten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
of aan de zijkant of aan de achterkant wat hoger op
in laatste geval is het dus vrij moeilijk om te kijken
als je de auto 3 a 4 dagen kunt missen kun je ook naar een bakrevisie bedrijf brengen
dezen testen elke onderdeel en zorgen voor een nieuwe bak kosten liggen wel iets hoger
dacht ergens in de buurt van 300-700euro
maar dat zou je na moeten vragen waar een dealer de bak naar toe brengt
tenzij er iets van de bak afgebroken is
waar de dealer de bak naar toe brengt? wat dacht je van gewoon repareren.
[quote=harry4203]waar de dealer de bak naar toe brengt? wat dacht je van gewoon repareren.[/quote]
Ja natuurlijk! Das gewoon leuk toch?
Net even globaal op de onderdelensite gekeken naar nwe versnellingsbakken om een indicatie te krijgen van de mogelijkheden en verschillen tussen 206 nfu en 307 nfu, maar per type, dus bijv. alleen 206 nfu staan er al zoveel verschillende qua tandwielverhoudingen enz, dat je echt moet kijken naar de code's op de bak zelf.
[quote=hans4074][quote=harry4203]waar de dealer de bak naar toe brengt? wat dacht je van gewoon repareren.[/quote]
Ja natuurlijk! Das gewoon leuk toch?[/quote]
ja das nog gewoon sleutelen :)
Wat is eigenlijk de klacht van uw 307 versnelingsbak?
Als ik het goed begrijp wilt u de bak van een 206 in een 307 plaatsen ? Ik vraag dit omdat bij een 307 het aandrijftandwiel van de snelheidsmeter meestal niet aanwezig is. Dus van een 307 naar een 206 is dan wat problematischer.
Hij heeft het differentieel kapot.Maakt veel lawaai.
inderdaad van een 206 in een 307
Type MA versnellingsbak: het typenummer (zal beginnen met een letter C) van de versnellingsbak staat gegraveerd in een vlakje van pak em beet 50x30mm. Dit vlakje zit aan de voorzijde op het koppelingshuis zo'n beetje op de overgang/scheiding van koppelingshuis-tandwielhuis. Vlakje staat haaks op de ligging van de motor, dus in lengterichting van de auto.
Het gegraveerde nummer zal na jaren moeilijk leesbaar zijn en zal dus eerst schoongeborsteld moeten worden met bijv. staalborstel.
Ik heb de bak eronder uit hij heeft code 20cn20
ik heb de bak ook maar losgehaald 2 lagers kapot
waar kun je die lagers het beste weghalen (dealer)
groeten
CN20 komt inderdaad voor bij het type MA versnellingsbak.
Voor de JUISTE nieuwe onderdelen, kun je m.i. het best met chassisnummer naar de dealer.
Wil je ongeveer weten wat de lagers bij de dealer kosten, dan even aangeven om welke lagers het gaat.
Het gaat om de volgende lagers primaireas aan koppeling kant en de secundaireas alle 2 (1 is kapot andere gaat kapot denk ik met demonteren.)
secondaire as beide lagers: 1 van ca. 25,-excl. en 1 van ca. 42,-excl.
primaire as beide lagers: ca. 23 ,- excl.
Hier komen dan nog borgringetje en veer-plaatje bij.
als je bak revisie doet is het dan niet raad zaam om ook de synchormeshringen van de 1 en 2 versnelling te vervangen
stukke makkelijker later met schakelen
of je moet voor een ruilbak gaan waar alle onderdelen schoon gemaakt zijn en kapotte onderdelen vervangen zijn
Het is alweer een poosje geleden
lagers vervangen secundaireas, primaireas en ook een niewe koppeling gemonteerd. het zijn wel makkelijke versnellignsbakken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar