auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 208: Versterkte hoofdvering of heavy duty schokdempers

Bouwjaar: 2012, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.4 VTI

Na de montage van een LPG installatie is de auto een redelijk stuk gezakt aan de achterkant.

Nu vraag ik me af welke van de 2 genoemde opties in het onderwerp het beste is om dit tegen te gaan?

Dus of versterkte hoofdvering of schokdempers met extra veer of schokdempers die je kan oppompen.

Geplaatst door

richard9712 (0)

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat je ook kunt overwegen is een set hulpveren. Dan komt de auto ook weer op de juiste rijhoogte.

Gr. Daan

Knoopie84 0

12 jaar

Met luchtvering blijft het veercomfort natuurlijk maximaal, en je kunt tenallertijde de rijhoogte aanpassen.
Hulpveren werken progressief , hoe verder ze inveren hoe stugger/oncomfortabeler het wordt.

kaleido 1 7425
badge vip badge

12 jaar

De keuze hangt natuurlijk ook af van de prijs.
Heb ff zitten kijken op internet en versterkte hoofdvering zal zo op een € 200 uitkomen inclusief montage.
Prijzen van die schokdempers kan ik zo niet vinden maar ben bang dat dat toch een stuk duurder zal worden.

Hulpveren zijn geen optie aangezien je dan een vrij grote kans hebt dat de auto erg stug word omdat je origineel maar een veer hebt.
Op de site van carsupport las ik trouwens dat progressieve hulpveren niet bestaan en progressieve hoofdvering wel.

richard9712 0

12 jaar

Bestaan wel degelijk ,maar dat is niet het probleem.

kaleido 1 7425
badge vip badge

12 jaar

hoogte wordt bepaald door je veren
schokbrekers absorberen alleen beweging
hulpveren bestaan volgens mij niet voor deze auto
want voor de peugeot 207 is eigenlijk versterkte veren voor
dus neem aan dat bij de 208 ook is
hulpveren zijn veren die je in je orginele veren moet zetten, maar als je de constructie ziet achter dan is daar geen plek voor

Het zijn versterkte hoofdveren geworden, deze worden er maandag onder gezet.

richard9712 0

12 jaar

de enige oplossing die mogelijk was. verwacht dat ze ook veel op die van de 207 lijken

Even een update. De afspraak was een week verzet omdat de veren er nog niet waren maar ze zijn er dus vandaag op gezet. Na de montage kwam mijn vader erachter dat ze er hulpveren op gezet hebben.
Dit was niet de afspraak dat heeft hij ook kenbaar gemaakt maar heeft het wel geaccepteerd.
De auto staat nu 2 cm hoger.

richard9712 0

12 jaar

Waren toch niet leverbaar voor deze auto??
Is 2cm genoeg?

kaleido 1 7425
badge vip badge

12 jaar

Blijkbaar zijn ze wel leverbaar. Ze zijn van mad en staan ook vermeld in hun catalogus.
Die 2cm is het aantal cm wat de auto is gezakt met de trekhaak en de LPG tank.

Zit er een verschil in kwaliteit en/of weggedrag tussen een hulpveer en een versterkte hoofdveer?

richard9712 0

12 jaar

Zal wel meevallen in beide gevallen wordt de vering stugger.
De windingen van de mad veren zijn denk ik liniair , dus evenver uit elkaar, zullen dus niet progressief werken , dit blijven je normale veren dit doen.
Mad is een grote producent van kwalitatief goede hulpveren.

kaleido 1 7425
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 208 of stel zelf een nieuwe vraag.