auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: Vervangen fuseekogel hoes

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 Tu3jp

Beste mensen,

vorige week mn auto apk laten keuren en kwam terug met een gescheurde hoes/rubber van mn fuseekogel rechtsvoor.

Volgens de keurmeester een gemakkelijke klus om te vervangen alleen heb ik dit dus nog nooit gedaan.

Moet ik hiervoor ook mn naafmoer weer losdraaien/vervangen en mn rechter aandrijfas verwijderen of kan ik dat allemaal laten zitten en direct de bevestigingsbout van mn fusee losdraaien en de arm naar beneden drukken?


Oftewel heeft iemand dit eerder gedaan of advies hoe dit het beste aan te pakken?

Alvast bedankt!

Robert

Geplaatst door

Bumper83 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb op mijn partner de hoofdmoer moeten losdraaien dopsleutel 35mm en ook de bout van de fusee losgemaakt
dan kan gans het zootje een beetje verschuiven.
Zo krijg de as vrij.
Wel opletten welke ashoes je gebruikt er bestaan hardere en zachtere ik heb de mijne moeten monteren met een speciaal toestel op luchtdruk die de hoes wijder maakt.
Met een conische hulpstuk is het mij niet gelukt.
grtz

poirot 0

14 jaar

Volgens mij heb jij het over een ashoes en ik heb het over de hoes van de fuseekogel. Daar komt geen conisch hulpstuk of luchtdruk aan te pas, dus iemand die advies heeft hoe dit aan te pakken hoor ik dit graag!

poirot toch bedankt voor je reactie!

Bumper83 0

14 jaar

Centrale moer (aandrijfas-moer) los, bout door onderste fusee eruit en dan m.b.v. hefboom o.i.d. de onderste draagarm naar beneden drukken zodat de fusee-pen uit fusee-stuk komt. Als je het voorzichtig doet en je trekt de complete veerpoot niet te ver naar buiten (anders trek je de aandrijfas uit elkaar), dan kun je het misschien wel oplossen zonder de centrale moer los te draaien. Wellicht gemakkelijker om de remschijf er af te halen om iets meer ruimte te krijgen, maar dat hoeft niet persé en hangt af van handigheid des persoons.
Gezien de leeftijd van je 206 én de vaak voorkomende speling van deze kogels incl. het kapotte hoesje (hoeveel heeft de kogel al geleden door vuil en water?) kun je in overweging nemen om een nieuwe draagarm te monteren.

hans4074 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.