1. Inmiddels is bij een km. stand van 190 dkm mijn auto toe aan een nieuwe distributieriem.
Heeft er iemand als hobbyist ervaring mee om dee te vervangen en is er nog speciaal gereedschap nodig. Moet bijvoorbeeld de spanrol ook vernieuwd worden.
2. Verder valt het mij op dat de koelfan niet aanslaat bij langdurig stationair draaien, bijvoorbeeld in file of voor stoplicht. Aangezien er geen thermometer in zit, alleen een rood waarschuwingslampje ( dat nog nooit onder het rijden is gaan )branden, vraag ik me af of iemand een manier weet om de goede werking te controleren.
3. Het luchtfilter is pas verwisseld en het valt me op dat er veel olienevel rondom de aansluiting van het luchtfilter op de inlaatspruitstuk zit( het is injectie). Ik kan niet echt een oorzaak vinden. Zelf dacht ik aan een te hoge carterdruk, waardoor er via de carterventilatie olienevel terugkom in het luchtfilter. Herkent iemand dit?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1) het vervangen van de distrubutie riem is een makkie maar bij deze km stand wel verstandig om de spanrol mee tenemen en vergeet niet de waterpomp op speling en lekkage tecontroleren.
2) laat de motor warm draaien tot de ven inslaat maar voor dat je dat doet trek dan de stekker van je thermocontact af en verbind deze door ; doet hij het niet zoek dan de storing op bijv zekering of stekker ; doet hij het wel laat de motor dan warm draaien en kijk of de ven inslaat zo niet dan moet je het thermocontact vervangen.
3) ja het is normaal dat het daar vettig zo dat is bij allemaal zo dat komt door de carterventilatie.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar