Hallo allemaal,
Ik heb een 205 GTI 1900. Hij lekte olie en toen heb ik de oliesensor vervangen en de aftapplug, maar het probleem is hij lekt nog even veel.
Heeft iemand een idee de koppakking is nog helemaal prima, kleppendekselpakking ook.
Kan het misschien de oliepomp zijn want het komt duidelijk van de voorkant van het blok vandaan.
Ik hoop op tips waar ik wat aan heb.
Bedankt alsvast
A. van Dijk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou de voorkant van het blok met wat oude doeken ff goed schoon maken, dan de motor ff warmrijden en dan kun je vanzelf zien waar het vandaankomt, kan bij de olie pot zijn, deze willen nog wel eens lekken waar ze aan het blok zitten, zou ook de carterpan pakking kunnen zijn, of de krukas keerring aan distributie zijde( zou dan wel onder aan het blok olie moeten lekken) bak zijde kan ook maar dan zou je dat waarschijnlijk al wel gemerkt hebben ivm je koppeling.
Maar wanneer het echt vanaf het blok (naad kop blok) komt kan het toch de koppakking zijn, er kan een olie kanaal lekken. de olie pomp kan het niet zijn want deze zit opgesloten door de carterpan.
wat is eigenlijk veel olie? en hoelang zit deze er al in?
suc6!!!
grt.
Hallo,
Ik denk aan de hand van de dingen die jij zegt dat het de krukas kering is want hij slipte een paar dagen terug ook heel erg, begon hij te te stotteren zeg maar maar het toerental liep dan op.
Heb jij enig idee of dat veel werk is. Ik kan in principe alles zelf doen dus dat is geen probleem.
Bedankt alsvast
A. van Dijk
18 jaar
Zulke zaken doe ik altijd met mn broertje, deze is daar handig in.
ik denk dat het een uurtje of 6 werk is, assen eruit, bak los, drukgroep en dan nw keerring er in, maar ik zou er eerst maar ff door iemand naar laten kijken die er verstand van heeft! Voordat je er aan begint. waar komt de olie precies vandaan, en ruik je ook verbrande olie, deze komt dan nl op de koppelings platen.
wanneer het de krukas keering aan bak zijde is zou ik gelijk de drukgroep en platen ook vervangen. vervang ook de differencieel keerringen, heb zelf al 2x een lekkende bak gehad nadat de as er uit was.
hoeveel lekt hij eigenlijk? wanneer het zegmaar zo`n lieter op de 1000km is of zo kan je het eerst nog proberen met nieuwe olie met toevoeging om rubbers weer elestisch te maken. Doe ik zelf ook werkt meestal n half jaar of 10.0000km. wanneer ik olie ververs gaat dr zo`n busje bij, dan moet ik misschien op de 10.000 km nog 2.5 lieter bijvullen tot de volgend olie verversing en dat vind ik acceptabel voor een auto van deze leeftijd.
psa motoren staan dr ook een beetje om bekend dat ze wat gebruiken geloof ik! het zijn geen toyota`s he! is verder nix mis mee
suc 6
18 jaar
Jah nou wat je zegt 1 liter op 1000km ongeveer.
Maar kun je mij de naam van dat spul noemen wat je er bij in doet , ik zou het graag een keer willen proberen.
Het probleem is namelijk dat kijk ik vind het opzich niet zo erg dat hij lekt maar het komt allemaal op mijn eigen oprit dus dat is het gene wat ik minder vind.
Maar met dat spul zeg je moet dat over zijn?
Bedankt!
18 jaar
Probleem is opgelost!!!
Ik heb de aftapplug vervangen met uiterraard een nieuwe kopere ring. En ik heb de oliepompdeksel aangedraaid.
Maar toch bedankt voor de reacties.
Groeten
18 jaar
ok a3aan,
zo zie je maar dat eerst goed kijken waar het vandaankomt de beste remedie is!
suc6 verder, dat spul kun je trouwens bij alle automaterialen zaaken krijgen, kost n tientje ofzo.
grt w
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar