Peugeot 206: vonkt niet, geen brandstof

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

hallo ik heb hier een 206 die niet meer aanslaat vonkt niet geen brandstof bdp sensor vv met uit lezen een fout code can bus cq comunicatie motor eenheid verstoord wie weet waar ik moet zoeken

vechtstreek

Geplaatst door vechtstreek (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

306 cabrio (0) PRO, 14 jaar geleden

Misschien het dubbelrelais defect.

NB.: Tip: Geef als titel voor je vraag een korte omschrijving van je probleem i.p.v. autogegevens!

vechtstreek (0) PRO, 14 jaar geleden

ja heb ik uitgewisseld en ik heb ook voeding op mijn motorcomputer op 3 verschillend punten

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat was de foutcode?
Met welke app. is de auto uitgelezen?
Welke computer had deze fout opgeslagen? motorcomputer?
Oiram

vechtstreek (0) PRO, 14 jaar geleden

met een mac40 is hij uitgelezen de foutcode was "canbus leiding motor magniment"

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Tja, dan moet met een Scoop gaan meten. Of eerst even naar dealer met de PPS uitlezen ;)/

peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden

Aansluiting 36 en 54 op ecu zijn m.i. massa , heb je die al gecontroleerd ? Verder zegt deze storing volgens mij dat er geen communicatie is tussen motor en bsi. De startblokkering/sleutel herkenning loopt via de bsi. Controleer eens of de 26 voudige gele stekker op de bsi goed geplaatst en goed vergrendelt is. Anders eens los maken en kontakt spray er op. Die comunicatie storing staat er eigenlijk heel vaak in. Meestal als tijdelijke variant(dan zijn er geen problemen), maar alstie permanent is dan slaat hij niet meer aan.

Is de auto onder het rijden stilgevallen of sloeg de motor niet meer aan ?

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoor je de benzinepomp wel ca.3 sec. draaien als de contactsleutel op 2de stand van contact gezet wordt?

vechtstreek (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=peugeottechnieker]Aansluiting 36 en 54 op ecu zijn m.i. massa , heb je die al gecontroleerd ? Verder zegt deze storing volgens mij dat er geen communicatie is tussen motor en bsi. De startblokkering/sleutel herkenning loopt via de bsi. Controleer eens of de 26 voudige gele stekker op de bsi goed geplaatst en goed vergrendelt is. Anders eens los maken en kontakt spray er op. Die comunicatie storing staat er eigenlijk heel vaak in. Meestal als tijdelijke variant(dan zijn er geen problemen), maar alstie permanent is dan slaat hij niet meer aan.

Is de auto onder het rijden stilgevallen of sloeg de motor niet meer aan ?[/quote]
de auto sloeg onder het rijden gewoon af contact uit en weer aan dan liep de auto weer en stotterde af en toe en laatste keer na rijden neer gezet en bij volgend gebruik niet meer starten alle stekkers goed gecontroleerd als ik hem uitlees dan krijg ik ook een melding van geen sleutel herkenning deze kan ik wissen en komt niet meer terug tenzij ik alle stekkers weer los maak wat ik vreemd vind is een dikke rode draad van de zekeringkast onder de motorkap die is gezekerd en loopt naar de dubbelrelais die krijgt geen voeding

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Nogmaals:

[quote=hans4074]Hoor je de benzinepomp wel ca.3 sec. draaien als de contactsleutel op 2de stand van contact gezet wordt?[/quote]
Nog een oorzaak:

Je hebt stekkers gecontroleerd, maar heb je de bedrading in de bocht van de kabelgoot achter/onderaan het distr. deksel ook gecontroleerd? Het zal niet de eerste 206 zijn waar daar een draad bloot ligt en dus problemen geeft.

vechtstreek (0) PRO, 14 jaar geleden

de bezinepomp loopt niet bij contact in stand twee wel als ik hem doorschakel in mijn zekeringkast dan slaat hij ook niet aan dus ook geen vonk

nollie8206 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=vechtstreek]hallo ik heb hier een 206 die niet meer aanslaat vonkt niet geen brandstof bdp sensor vv met uit lezen een fout code can bus cq comunicatie motor eenheid verstoord wie weet waar ik moet zoeken[/quote]
wat voor motor zit er in bij de 1.4 sagem code kfx sagem sl 96 ontbrak bij de bobine stekker vier polig een draadje met een condensator om de motor ebe te beschermen (inductie bobine)
als je pech hebt is de ebe motor overleden.

schakelt het dubbel relais in en uit na aanzetten contact
kijk met de pps meting gegevens ebe motor staan alle parameters op een aanvaardbare waarde , bv 12 volt
boordspanning wagen snelheid 0 km .

is de bots schakelaar niet teruggevallen schakelaar met rode rubber drukknop.

veel succes nollie

Andre379 (0), 14 jaar geleden

Ik heb ook een 206 met een electrofil bobine , maar er zit geen condensator aan, is het verstandig om hem te vervangen?

nollie8206 (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo andre een electrfill bobine is goed alleen de sagem bobine is niet zo best de condensator is wel belangrijk hij vangt de inductie spanning van de bobine op ik heb op servicebox gezocht maar kan het onderdeel nr niet vinden.
het is een plat condensatortje met een groen draadje van plus minus 30 cm je kan het draadje in het loze gat van de bobine stekker monteren vier polig zwart.
veel succes

Andre379 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor je snelle antwoord, zal vrijdag kijken en ik moet de andere kant aan massa schroeven zeker?

harry4203 (465) PRO, 14 jaar geleden

orig nr 6555kg condensator van 2.2 microfahrad

nollie8206 (0) PRO, 14 jaar geleden

dat klopt het draadje in de stekker en aan de condensator zit een lipje met een 6 mm gat dat monteer je aan het rechter tapeind van de bobine bevestiging met een m 6 moertje en harry bedankt voor het onderdeel nummer

gr nollie

Andre379 (0), 14 jaar geleden

ok bedankt voor de adviezen, ik ga ermee aan de slag

Andre379 (0), 14 jaar geleden

Heb de condensator binnen, alleen zie ik geen gat in de stekker van de bobine, het draadje moet toch contact maken met de bobine?

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Andre, er zit normaal gesproken bij dit type bobine en oudere model 206, 1 vrije aansluiting in de stekker van de bobine, dus er zijn 3 draden aangesloten en op de 4de aansluitmogelijkheid in de stekker zit geen draad, maar vermoedelijk alleen een klein afdichtrubbertje in dit gaatje. Ik dacht dat de lege positie rechts boven (aansluiting nr 3) zat gezien vanaf voorzijde motor. Als je het juiste meegekregen hebt, heb je een condensator, 1 los stekker-pennetje en een groen ienimini rubbertje meegekregen.
De bedoeling is dat je het dichte rubbertje uit de stekker haalt, eerst het nwe (groene) rubbertje over het draadje van de condensator schuift, daarna het nwe stekkerpennetje aan het draadje knijpt, en dan je het stekkerpennetje zover in de lege positie schuift tot deze borgt, daarna het groene rubbertje er achteraan schuiven tot in het gat zodat het waterdicht is.
Gebruik voor het aanknijpen van het stekkertje geschikt gereedschap, want als je em domweg platknijpt heb je kans dat het stekkertje niet meer in het gaatje past! Pfftttt ......heel verhaal voor de vroege zaterdagmorgen.

Andre379 (0), 14 jaar geleden

Hans bedankt!! Heel verhaal maar zeer duidelijk, alleen volgens mij zitten er 4 draden maar ga ik vandaag nakijken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.