Graag uw antwoord op het volgende;
Bij de 106 XN 1.1I U9 4 versn. is onlangs dus de koppaking vervangen en kop gevlakt/gereinigd,
Nu zit er een uitwendig scheurtje in het onderblok waar bij warme motor koelvloeistof uit stroomt (zeer gering).
We gaan dit uitwendig repareren met een twee compunenten lijm (poxymatic) en het koelsysteem uitspoelen en verversen. Vraag: mocht er hierna zich toch nog een bruine substantie in de koelvloeistof voordoen, is dan de cylinderkop zeker inwendig gescheurd?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Of het blok..als ik de geschiedenis van deze auto een beetje bekijk lijkt het mij verstandig om een andere motor te zoeken.
Of een andere auto, want wat kost een ander blok op de sloop en wat is daarmee?
Een ruilblok is natuurlijk nog duurder, en nog maar te zwijgen over de arbeidsuren. Dit ligt denk ik niet in verhouding met de waarde van de auto.
Vast weer bedankt voor uw snelle reactie.
19 jaar
Had voor mijn 406 een ruilblok voor 700 euries, even een aanvraag op onderdelenzoeker.nl plaatsen. Overbouwen (oude blok eruit, ruilblok erin) was 400 euro, nog wat onderdelen erbij, totaal heeft het bijna 1300 euro gekost. Een hoop geld maar altijd minder dan wat je moet bijbetalen als je 'm inruilt, zeker omdat een auto met motorschade heel weinig opbrengt.
Als je een goedkoop adresje zoekt voor het overbouwen van een ruilblok, laat het maar even weten (nee, dat ben ik niet zelf en 't is ook geen familie...)
19 jaar
Alfred,
Was het soms een bedrijf uit Vlaardingen, waar het altijd raak is???
gr.
Cees
19 jaar
Nee, die had wel gereageerd maar was duurder.
19 jaar
Dan heb je geluk gehad!!!!
19 jaar
Maakte ook niet echt een betrouwbare indruk, nee. Dit bedrijf wel.
19 jaar
Het lampje van het motormanagement gaat tijdens het rijden branden en soms weer uit, kan je daar gewoon even mee doorrijden totdat ie maandag uitgelezen kan worden?
19 jaar
Ja hoor maar goed is het natuurlijk niet
Wat is het meestal? Een sensor ofzo?
19 jaar
Dat het lampje gaat branden duid er op dat er elektrisch iets niet in orde is of dat er een sensor is die langere tijd buiten z'n kenveld meet. Dus in gewone taal, of het is een sensor of er is een draadje stuk, of er is mechanisch iets fout waardoor de zuurstofsensor(lambdasonde) in de uitlaat langere tijd een foutief mengsel meet.Maar niet getreurd, door uit te lezen weet je in elk geval welke kant je ongeveer op moet zoeken.
Zou kunnen, want vlak daarvoor deden twee standen van de ruitenwisser schakelaar het niet (goed) meer, er hangt nu steeds een apart (schroei) luchtje.
Morgen (maandag) uitlezen.
19 jaar
Lampje brandt niet constant, dus volgens dealer heeft het geen zin om uit te lezen als het lampje op dat moment niet brandt. Bij een ernstige storing blijft hij constant branden volgens de dealer.
19 jaar
In combinatie met dat schroeiluchtje zou ik denken aan een ondeugdelijke stekkerverbinding. Controleer ook eens het zekeringkastje, het is mij meer dan eens overkomen dat een voetje voor een zekering of relais is gesmolten. Hierdoor krijg je een slecht contact en dat kan ook de oorzaak zijn van het storingslampje.
19 jaar
Inderdaad, volgens de dealer is een stekkerverbinding vlakbij het luchtfilter / stappenmotor de oorzaak, deze los gehaald, zat wat olie in, gereinigd, lampje heeft nu hele dag niet gebrand.
19 jaar
Auto maar verkocht, nooit geen Franse auto meer.
Iedereen en met name Oldtimer Jansen bedankt voor de support.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar