deze auto houdt soms in. LMM al vervangen en dergelijke.
Nu zou volgens dealer er zich een vuiltje in de common-rail bevinden en moet er hiervoor een produkt toegevoegd worden "in" de common rail. Het schijnt valt dit nog voor. Iemand hiervan op de hoogte?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En waar komt dat vuiltje vandaan? Er zit een filter tussen de tank en de pomp.
Logische verklaring is dan uit de pomp. Maar dan zou dat vuiltje een metaal deeltje zijn.
Met 1600 bar druk op de rail zal een vuiltje ook wel weggeblazen worden.
Vind dit een verhaaltje met een hoog "kluitje in het riet" gehalte.
daarom mijn vraag.
Bij 1600 bar is dit een rijdende bom.
Laat me het zo stellen: een vuiltje geloof ik absoluut niet in.
Een stuk metaal dat klem zit kan ik me voorstellen. Maar dan is de pomp dus naar de knoppen.
Welke motorcode heb je daar Jan ?
eerlijk gezegd weet ik niet, maar ik stuur je een mailtje met de chassis.
"vuiltjes" in de common rail lijkt me een een uitvlucht om zich er gemakkelijk van af te maken. Zelf eens met de wagen rijden zodat je juist kan posten wat er gebeurd, en type motor RH?
@ TR,Motor type is rhx .
Jhl, bij deze auto gaat de intercooler nog wel eens lek en dan haalt hij zijn uitgerekende turbodruk niet. het egr en turbo systeem wordt geregeld door de bekende elektro/ vacuum klepjes die vervuilen nog wel eens of slangetjes verstopt door olie oid.
verder denk ik aan egr probleem, dit kan je controleren door het egr buiten werking te stellen. Stekker van lm meter of vcuumslang van egr klep op uitlaatspruitstuk en smoorklep op inlaatspruitstuk. Als tie het dan nog doet dan zit het niet in het egr systeem.
PT nieker
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Expert of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar