auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 405: wagenhoogte en remmen

Bouwjaar: 1990

hallo,mijn peu was door zijn naaldlagers gegaan,as van gri met schijfremmen eronder,maar kwam van een verlaagde auto of zoiets,ligt op de stootrubbers.nu wil ik de torsiestangen afstellen,maar wat is de aanbevolen wagenhoogte voor een break?
en ik krijg die remmerij maar niet goed,nieuwe blokken rondom,zelfs gereviseerde remklauwen voor,want ja,krijg die ontluchtingsnippels van de bendix klauwen maar eens los,zitten nu girlings onder.alles ontlucht,onder druk(2 ato)geen lucht meer in het systeem zou je zeggen,maar ik moet 2 keer pompen bij iedere rembeurt,ander moet ik het pedaal veel te diep drukken.de schijven zijn niet krom,want ook als ik de motor laat draaien en stil blijf staan heb ik hetzelfde.ik zit zelf te denken aan de remslangen voor,deze zitten er 10 jaar op en zijn uiterlijk nog wel in orde,maar misschien heb ik er wel blaasjes in.

iemand nog nuttig advies?
bedankt!

Geplaatst door

hobby-monteur (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De remklauwen achter zijn voorzien van een handrem. De remzuigers zijn hol en hier blijft bij het ontluchten lucht in zitten. Wanneer je deze los hebt gehad moet je de klauw los laten zitten en ontluchtingsnippel los draaien. Geen remknecht op het pedaal en de klauw zo verdraaien dat de lucht uit de holle zuiger naar de ontluchtingsnippel gaat. Nu heb je dit gedaan bij beide nippels en moet het systeem weer goed werken. Succes

greefje 0
badge

19 jaar

dat is een nuttige tip,wist ik niet,bedankt!!!!
zal nog een poging wagen

hobby-monteur 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.