Hallo, ik kom er niet uit.
Auto heeft jaren stil gestaan.
Diverse onderdelen vervangen, koppakking, bougiekabels, rotor, verdeelkap, bougies, punten.
Bobine gewisseld, condensator gewisseld.
Auto start koud.
Na uitzetten als hij wat warmer is niet meer aan de praat te krijgen.
Zelfs carburateur gewisseld.
benzinepomp goed, bobine direct p plus accu gezet om spannngsverlies via contactslot uit te sluiten.
Motor loopt als hij loopt best netjes.
Kleppen en ontstekingstijdstip staan goed.
Oh ja, benzine vers, benzinefilter schoon.
Ik kreeg nog een tip, die ik nog niet heb kunnen checken, een te hoge benzinepomp druk waardoor benzine door blijft lopen, en de 404 dus gewoon verzuipt.
Of dat spruitstuk te heet wordt, door een verkeerde spruitstukpakking..
Iemand nog ideeen voor me?
Graag!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Verkeerde bougie's kan.
Volgens mij zit op deze enkelvoudige carburateur een choke-klep aan de zijkant van de carburateur en geeft extra benzine.
Als deze niet goed afsluit heb je al een probleem.
Wat ook gemeten moet worden, het CO gehalte, af te stellen aan de carburateur.
Anders even googelen voor een 404 hobbyclub.
De gewisselde condensator bleek ook niet goed.
Nieuwe gehaald na het zien van kleine vonkjes aan de buitenkant van de verdeler, waar de condensator ook aan vastzit.
Loopt nu als een zonnetje!
8 jaar
Veel rijplezier.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 404 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar