close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: Waterpomp stuk? en 3 cilinders?

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Hallo,

Ik heb twee vraagjes.
Onlangs kwam er bij mijn peugeot geen warme lucht meer in het interieur. Nu heb ik gister wat soda in het koelsysteem gegooid en heb ik vandaag het hele koelsysteem doorgespoeld.
Nu wordt de lucht wel iets lauwer maar nog niet echt warm.

omdat ik tijdens het doorspoelen wat slangen los had heb ik meteen gekeken(met draaiende motor) of er voldoende doorstroom was richting het schutbord, dit was een beetje een flauw straaltje.
Is dit dan de waterpomp?

verder lijkt het nu alsof de motor op drie cilinders loopt(loopt niet meer mooi stationair--> schokkend) en komt er een verbrand(rubber?) luchtje uit de uitlaat. of kan het zijn dat er water in de cabarateur zit en dat hij daardoor erge trekkracht mist?

bedankt voor de reacties

Geplaatst door

marshallmaster (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk dat je een lekke koppakking hebt. Verlies je koelvloeistof ? witte rook uit de uitlaat ?

Suc6 Bert.

Bert deLeeuw 0
badge

14 jaar

een 1.1 is geen carburateur maar een injectie huis.


Heb je wel goed ontlucht anders wordt de kachel ook niet warm.

@Bert

nee de koppakking moet haast nog goed zijn. geen olie in de koelvloeistof en geen verlies van koelvloeitstof(minimaal)

@fordmonteurtje

ja ik heb goed ontlucht. middels verhoogd vullen bij het reservoir en ontluchten bij de nippel bij het schutbord...

Draai de radiatordop er eens af en ruik in de de radiator of er uitlaatgassen in zitten / of laat de motor warm draaien en voel of de waterslangen hard worden ? zo ja dan vrees ik toch de koppakking.

Suc6 Bert.

Bert deLeeuw 0
badge

14 jaar

Koelvin ook in de hoge stand geweest? nipper bij de thermostaat ook los gehad?

@Bert

nee geen uitlaatgas lucht in de koelvloeistof. De slangen blijven ook relatief zacht.

@ fordmonteurtje
koelvin in de hoogste stand? wat bedoel je daar precies mee?
de imbus bij thermostaat heb ik niet los gehaald, maar moet hier ook koelvloeistof uit komen als hij volledig ontlucht is??

nog een keer goed geroken aan in het reservoir maar koelvloeitstof ruikt naar koelvloeistof.

verder heb ik ook de imbus losgedraaid bij de thermostaat. hier kwam gewoon koelvloeistofuitlopen.

kan het ook zijn dat de bougies niet meer goed zijn? dat je daarom ook die stank krijgt?

bedankt

Hoogste stand is hoorbaar, dan koelt de kolevin het water in de radiatuer

@fordmonteurtje nee dat is hij nog niet geweest zover ik me kan herinneren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.