auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot Peugeot 306 xt break 1900td: wegvallen aandrijving in lang linker bocht na rechts uitstur

Bouwjaar: 1997

mijn Peugeot houd in als ik een lange snelle linker bocht rij die vervolgens naar rechts afbuigt.

de aandrijf kracht valt weg en komt ineens abrubt terug waardoor je het gevoel hebt dat je gelanceerd word. met droog weer geen probleem echter met vocht en gladheid...

al gedaan:
alle filters vervangen
tank schoon gemaakt
leidingen doorgeblazen
brandstofpomp vervangen,
alles optimaal afgesteld.

wie weet nog wat. de garage komt er niet uit, dus ook garage thermen mogen besproken worden zodat ik het aan hun door kan geven.

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Onder de aanzuigbuis in de brandstoftank zit een soort van bakje waar ook de retour in uitkomt,Ik heb in mijn lange carieére een keer meegemaakt dat die los zat,dan krijg je zoiets als storing. Komt de storing meer voor als het niveau in je tank wat lager is?Ben benieuwd Oldtimer.

oldtimer 0
badge

20 jaar

nee de storing is ongeacht het niveau in mijn tank vol of bijna leeg maakt niet uit....

harm

Toch doet het mij denken aan lucht wat tevoorschijn komt in een bocht.Wat je kunt proberen .De leidingen bij de brandstoftank losmaken en de retour afdoppen en op de toevoer met een radiateurpersje druk zetten en dan even wachten en kijken waar hij begint te lekken.Ik heb dit ooit in mijn lange carriere eerder gehoord maar wanneer en waar???

oldtimer 0
badge

20 jaar

Ik heb tips na laten kijken overloop bakje bij de tank en het aanzuigen van lucht op de slangen dit bleek allemaal niets uit te halen.

ik denk zelf dat het te maken kan hebben met onder en overstuur en misschien wel met de kantel stand van de banden...!? maar ik ben geen monteur dus als je tips hebt graag...

harm

Kun je dat wat u bedoelt,zo aan een monteur laten voelen, wat ik bedoel is het een erg duidelijke storing in het weggedrag van uw auto. Zo ja , heeft u er tot nog toe al meer garage's naar laten kijken en is er al eens iemand met u meegereden.Wat zijn daarvan de bevindingen, om een wat duidelijker beeld te krijgen.

oldtimer 0
badge

20 jaar

ja, ik kan het aan een monteur laten voelen echter de situatie moet het toe laten. het gebeurt meestal op grotere verkeerspleinen en lange snelle linker bochten op de snelweg, waarna je naar rechts moet uitsturen. Het mag natuurlijk geen gevaar opleveren voor de medeweggebruikers.

Ik heb tot nu toe nog niet gereden met een monteur maar aankomende week wil ik naar een situatie gaan zoeken bij mij in de buurt, zijn weinig snelle lange lingerbochten en slechts kleine verkeerspleintjes, waar het probleem zich voordoet en dan iemand van de garage meenemen om het te laten voelen.

Lijkt mij een goed plan, ik hoor wel hoe het gaat.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Helaas net als je denkt nu weten we het nee.... net als kiespijn als je naar de tandarts gaat is het over net als mijn probleem het is nu niet meer op afroep te reproduceren het zit er echter nog wel. Heb de banden spanning aan gepast en dat geeft een kleine invloed op het gevoel van de beweging. hoe lager de spanning des te slechter je het voelt en ook ervaart....
bij een normale spanning 2.3 voor 2.5 achter voel je het goed,
bij een lagere spanning 2.0 voor en 2.3 achter voel je het minder
bij een hogere spanning 2.8 voor en 3.0 achter voel je het super goed....

zou het dan toch iets met de banden te maken kunnen hebben.... slijtage is normaal zit meer dan genoeg profiel op...?

ik weet het niet meer

he he eindelijk alle kunststof onderdelen van het brandstof systeem zijn vervangen het probleem WAS weg....
alleen na 15.000 kilometer begon het gezeik weer...
help????

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.