👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Als de motor warm is (olie temp boven de 90 graden) en men laat na een ritje de gas los gaat het oliedruk lampje branden en gaat daarna weer uit, display geeft ook aan oliedruk te laag, oliedruk zender is vervangen door de verkoper (geen originele) is de kwaal nog erger geworden, nu blijft het oliedruk lampje langdurig branden na een rit (warme motor), motor heeft 82000 gelopen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan zou ik de oliedruk maar eens laten meten voor dat het mis gaat.
Hans
origineel oliefilter laten monteren.
Oliefilter is vernieuwd, heeft niet geholpen, wie weet de oliedrukken bij een warme motor
16 jaar
is er een origineel peugeotfilter geplaatst? of een imitatieding. imitatiefilters kunnen bij deze motoren dit probleem geven.
Harry,
Ik heb een filter bij de vakhandel gehaald, geen peugeot, maar wel natuurlijk speciaal voor de peugeot, daarna heb ik de oliedruk gemeten bij een warme motor, stationair is de druk 1 bar en bij 3000 toeren is de druk 4,5 bar.
Jack
16 jaar
Is dat toevallig een M.A.N filter ?
ik probeer het nog een keer, ga nou voor de veiligheid ff bij de dealer een orig filter halen, want het is een bekent probleem.
Hoi
Ik heb precies het zelfde gehad 1400 16v en die had 20k gelopen, oliedruk zender uitgewisseld zonder resultaat zat dus een man filter in en wat bleek er is een modificatie geweest en is gewoon een kwestie van filter bij de dealer halen en probleem opgelost, nieuwe filter zal waarschijnlijk wat minder weerstand hebben.
16 jaar
wat ik me nu afvraag, hoeveel vrije garages zullen met het probleem geconfronteerd worden en allemaal eerst oliedruk zender , olie , oliefilter , oliedruk meten en dan toch weer na bv 6000km het oliedruk probleem, en hoe lang duurt het voor bv MAN daar op inspeelt door een minder weerstand biedend filter te ontwikkelen.
16 jaar
Weet ik niet, je moet gewoon purflux monteren. het zelfde MAN.filter voldoet wel in andere motoren
Pt nieker
Ja klopt peugeotje, eigenlijk denk ik een zwak puntje in het ontwerp van de motor, peugeot krijgt natuurlijk als eerste de klachten en heeft als de bliksem het filter aangepast, probleem opgelost, en de vervangingsmarkt loopt daar achteraan en over een jaartje of langer zal de zaak ook wel aangepast zijn.
16 jaar
Het is een MANN filter en het lampje blijft gewoon af en toe aan gaan bij 90 graden olie temp en stationair draaien, ik denk toch dat we het moeten zoeken in de oliedruk zender.
16 jaar
MANN is juist het verkeerde filter zoals hierboven aangegeven.
wil je het nou niet snappen jack, of heb je liever straks een keer motorschade? er is nu toch door meerdere mensen gemeld waar het probleem zich bevindt.
Harry sorry maar het oliefilter een MANN filter heb ik bij de peugeot dealer in Tilburg gehaald. het andere filter had ik bij een vakhandel gehaald en bleek na demontage ook een MANN filter te zijn.
Jack
16 jaar
Een dealer geeft als het goed is een purflux mee. Wat was het onderdeelnummer van het filter van de dealer ?
Het nummer wat op de bon staat is 1109z1
16 jaar
Dat is het nummer van een Purflux-filter, ik heb het nagekeken maar Mann wordt niet geleverd door Peugeot. Misschien oude voorraad?
Wil jij zeggen dat ik weer het oliefilter moet vernieuwen?
Ik heb ondertussen ook de oliedrukzender vervangen door een originele. (heeft niet geholpen)
Misschien moet ik maar eens de olie verversen, ik weet niet wat voor olie er nu in zit.
16 jaar
Olie filter vervangen door een purflux.
Olie filter vervangen door purflux, het heeft niet geholpen, lampje gaat nog steeds even branden bij warme motor en loslaten van het gas.
16 jaar
hoe oud is de olie, en welke kwalificatie zit erin? (heb je trouwens geen garantie van de verkoper meer?)
Volgens het kaartje zit de olie er 10000 km in, en ik denk maar dat staat er niet op 10 W 40, Ik heb nog wel garantie maar de verkoper is niet erg behulpzaam, hij wordt zelfs kwaad omdat ik met ideeen kom, ik moet elke keer 100 km rijden om naar de verkoper te gaan, dus als het maar een klein probleem is kan ik hetzelf beter oplossen dan op en neer te rijden, dus ik denk dat het wordt de auto bij de verkoper neer zetten en hopen dat het goed komt, maar straks gooit hij er dikkere olie in, wat ik dan niet kan zien, en is voor hem het probleem opgelost. Het lampje brand niet meer.
16 jaar
daarom zeggen wij ook steeds koop nou bij de eerste de beste dealer op de hoek een orig filter, dan ben je vvor een paar euro van je probleem en een hoop ergernis verlost. (baat het niet, schaadt het niet)
Oliepomp controleren, oliedruk meten, enz.
Er moet toch IETS mis zijn.
Als het probleem zich alleen voordoet bij temperaturen boven de 90 graden lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat het filter daar mee te maken heeft.
Bij die temperatuur is de olie zo dun dat de minste speling in de oliepomp al genoeg kan zijn voor lagere drukken.
Hoe zag het filterhuis er van binnen uit ? Soms breekt er wel eens een stukje uit het filterhuis, waardoor de klep waar de het filter op zit niet meer functioneert.
PT nieker
Oliedruk is bij een warme motor stationair 1 bar, bij 3000 toeren 4,5 bar, ik heb de vraag bij peugeot gesteld wat moet de druk zijn, daar heb ik nog geen antwoord op, het filterhuis heb ik niet gecontroleerd.
16 jaar
1000omw/min 2,25 bar
4000omw/min 5bar
gemeten bij een motortemp van 80graden.
Beste mensen ik kom er nog even op terug, nogmaals ik heb het zelfde probleem gehad en ben naar de dealer geweest en aangezien ik het onderhoud zelf doe werd ik gelijk geattendeerd of ik wist dat er een modificatie was op het olie filter, dus het is bekend, het zou natuurlijk kunnen als je bij een dealer die nog oude filters heeft waar ie ook vanaf wilt en je legt het probleem niet eff voor dat je met een oud type naar huis gaat, maar nogmaals het is bekend en bij mij probleem opgelost en olie is het probleem niet.
16 jaar
G.
Ik heb het originele filter het witte purflux gemonteerd, dus daar kan het niet meer aan liggen, het moet iets anders zijn, zou het kunnen dat deze auto (ik heb hem nog maar Net) een aanrijding heeft gehad waardoor er met de oliepomp iets gebeurd zou kunnen zijn, mij lijkt een oliedruk van 1 bar te weinig.
16 jaar
Dat klopt het was een wit filter element, 1bar stationair is ongeveer bij 700 toeren en Harry heeft het over 2,25bar maar dan met 1000 toeren dus best wel verschil maar op toeren weer bijna geen verschil, maar wat zijn de specificaties?? dus toch maar eens opvragen/opzoeken en indien te laag dan toch maar eens aan de garantie gaan denken, oliepomp denk ik nog niet gelijk aan die zit namelijk in het carter tenzij je iets ziet, als is carter gedeukt of recentelijk vernieuwd ??
16 jaar
3 bar / 2000rpm volgens Autodata
Wat ik nu merk is dat als de motor stationair loopt dit niet stabiel is, het toerental loopt af en toe terug, en dat is het moment dat het oliedruk lampje gaat branden, ik heb het gasklephuis schoongemaakt en ik heb de indruk dat het iets geholpen heeft, ik zie ook op het forum dat bij slecht stationair lopen geadviseerd wordt om de stappenmotor te reinigen, maar dat kan bij dit type (14 16V van2004) niet denk ik, of heeft er iemand nog een ander idee?
16 jaar
gasklephuis bij de dealer opnieuw laten inleren. ook metenn nieuwe software laten plaatsen in de motorebe. dit moet geschieden bij koude motor, dus auto avond van tevoren neerzetten.
Gasklep is ingeleerd, software is geplaatst, het heeft wel wat geholpen, alleen als de motor flink op temp is en je komt van een hoog toerental terug dan daalt het toerental even onder stationair en gaat even het lampje branden, en blijft dan weer uit. Als je rustig rijd en de auto rustig in toeren terug laat komen is er weinig meer aan de hand, ik weet wel het hoort niet, maar ik moet er mee leren leven denk ik.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar