Heb storing gehad in emissie, en wegvallen vermogen. Nieuwe egr in laten bouwen. Als ik auto smorgens start bijna geen vermogen, als auto warm is even stoppen, opnieuw starten, weer voldoende vermogen, er is dus duidelijk geen turbodruk. Auto voelt na ongeveer 60-70 km rijden op de snelweg weer sloom aan, wel trekkracht maar duidelijk minder. Storingen worden niet aangegeven. Wie heeft er een idee ? Betaal me blauw aan onderzoekskosten en al of niet terechte uitwisseling van onderdelen. EGR had wel wat speling, maar kennelijk was dit toch niet de oorzaak 190.000 km op de klok
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens de delaer is het _bijna nooit_ de EGR-klep zelf die storing veroorzaakt. Dat is een vrij robuust ding. Alleen bij extreme vervuiling kan het wel eens voorkomen dat deze niet meer dicht gaat.
Vóór de EGR klep zit een electroklep die kapot kan zijn; dat schijnt wel eens voor te komen.
Ik heb zelf (307 HDI uit 2003) laatst een verstopping gehad in twee slangetjes die het vacuum voor onder meer de EGR klap verzorgen. Na vervangen van de slangetjes was mijn probleem met vermogensverlies opgelost. Het is makkelijk te constateren door de slangen los te halen en erin te blazen.
De elektroklep die de turbo aanstuurt wil nog wel eens storing geven. daar is een modificatie voor. Een ander klep en een andere beluchting .want de oude worden nog wel eens vochtig en als er water in vacuumslangetjes zit dan gaat het niet goed. zie bericht van andreetje
Je schrijft dat de egr klep vervangen is. heb je nadien nog storing emmisie op de display gezien ?
Nee geen meldingen meer, het gekke is dat er maar af en toe een wegval van het vermogen is en er geen enkele storingsmelding meer is, volgens de dealer was het regenereren van de roetfilter ook niet goed ingesteld???????????? kun je dat afstellen ? of heeft dit puur te maken met het drukverschil wat er gemeten wordt, waarna het proces op gang komt. Heb sindsdien ongeveer 4000 km gereden in 3 weken. Zonder storingsmelding
17 jaar
Is er ook nieuwe software geladen in de motor computer (herprogrammeren) bij het plaatsen van de nieuwe egr klep ? Dat is nl verplicht.
Het regeneren van het roetfilter kun je niet direkt instellen, dat bepaald de computer aan de hand van de vervuiling van het roetfilter, de tegendruk en het aantal starts etc.
wanneer is je roetfilter voor het laatst vervangen ?
Uw garage zal met de laptop in de auto moeten rijden en de parameters bekijken op het moment van de storing.
Als het maar 1 keer in de week voorkomt dan wordt dat natuurlijk een hachelijke zaak.
Waar ze nog eens naar kunnen kijken is het vacuum systeem van het egr/turbo regelsysteem(de slangetjes) maar dat was al gezegt geloof ik.
Andreetje,
De egr klep bij dit type motor is juist wel een gevoelig ding. hij is niet pneumatisch maar elektrisch bedient.
Door vervuiling gaat de klep vast zitten en dan heb je poppen aan het dansen.
Mijnheer Addink,
Als u bij een peugeot dealer bent geweest moet hij storingscodes kunnen uitlezen, ook als het lampje niet brandt of als er geen storing meldingen zijn kunnen er storingen opgeslagen zijn. Dit probleem moet hij kunnen handelen, anders moet hij hulp inroepen bij de importeur via een zgn ticket.
Meten is weten,zoals PT al zegt, er is nieuwe software, slangetjes van de turbo enz. goed controleren. Turbodruk meten en lekkage's in het inlaatcircuit oplossen en roetfilter tijdig vervangen maar als dat dicht zit geeft de ebe het aan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar