Op mijn peugeot 307SW 2.0Hdi 90PK wil ik een zwaardere startmotor monteren.
Nu zit er een klasse 4 op, deze wil ik graag vervangen door een zwaardere.
NL: HELLA 8EA012 526-541
Deze is 2.2 Kw
Maar heeft een flensdiameter van 70mm
Als ik mijn gegevens op de site invoer kom ik ook startmotoren met een flensdiameter van 66mm tegen
Wie weet of de hella startmotor past?
Met vr. gr. Andy
Geplaatst door Andy65 (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
harry4203 (465) PRO, 8 jaar geleden
toch kent peugeot wel degelijk de nodige startproblemen agv het gebruik van een te lichte starter. met name bij dit type. dus pak in dit geval een klasse 5.
wisizu (0), 8 jaar geleden
De te lichte startmotor is ook een fout in de Berlingo met de 2.0 HDi motor.
Andy65 (0), 8 jaar geleden
De reden dat ik een andere startmotor wil monteren is , omdat de startmotor bij het starten te langzaam rond gaat.
Hierdoor moet ik lang door starten voor de motor aanslaat.
Zomers kan dit wel maar 's winters draait alles nog wat moeilijker en dit een behoorlijke belasting voor de accu.
Met als gevolg dat ik hem wel eens helemaal leeg start.
1. Wie weet hoeveel Kw een klasse 4 en een klasse 5 startmotor is.
2. Wat is de diameter van het gat waar de startmotor in gemonteerd word?
Met vr. gr. Andy
wisizu (0), 8 jaar geleden
Over dit onderwerp is al meer uitgewisseld.
De oorspronkelijke startmotor heeft 1,4 en een sterkere met 1,7 is voldoende.
Ik kan me alleen niet meer herinneren of dit pk's of kw's waren !
Andy65 (0), 8 jaar geleden
De startmotor is vervangen door een Bosch 1.7 Kw.
Bij het starten sloeg de motor snel aan. maar ik moet het nog proberen tijdens de koude dagen
Bij het vervangen van de startmotor zag ik dat de koppeling hulpcilinder iets lekte.( de cilinder bij de versnellingsbak)
Deze heb ik vervangen door een nieuwe, bij het ontluchten ( de ontluchtingsnippel op de nieuwe cilinder) komt er geen olie meer bij deze cilinder en het voelt alsof er geen druk is op het koppelingspedaal.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Zit er ook nog een ontluchtingsnippel op de koppelingshoofdcilinder?
Met vr. gr. Andy
Voor dit probleem maak ik een nieuwe topic aan.