Peugeot 406: Wiellager vervangen Peugeot 406 Break 1.8 16v 1999

Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8 16v

Hallo mensen,

net geconstateerd dat het gebonk dat ik had bij het rijden over korte oneffenheden werd veroorzaakt door mijn wiellager rechtsachter.

Is dit klusje makkelijk zelf te doen? Ik heb trommelremmen achter zitten. Is het alleen een kwestie van de moer loshalen? Ik hoor graag van jullie.

Gr,

Bryan

Leechman

Geplaatst door Leechman (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 13 jaar geleden

In principe inderdaad alleen grote moer los draaien.
Probleem is soms dat de trommel niet eraf wil doordat de zelfstellende remvoeringen achter
een randje in de trommel blijven hangen.
Als dat het geval is moet je de boel iets terug te stellen (wieltje verdraaien) door een wielboutgat.

Moet wel zeggen dat het soms kan tegenzitten als de boel vastgeroest zit.

Oiram

Leechman (0), 13 jaar geleden

de trommel is bij mij wel te verwijderen. Heb de wiellager inmiddels besteld. Maar laat deze toch maar door een monteur vervangen. Aangezien ik niet iets heb om de lager uit zijn huidige positie te verwijderen.

Richard9710 (0), 13 jaar geleden

Ervan uitgaande dat de zaak nagenoeg hetzelfde is als bij een 406 met schijven achter en alleen een trommel voor de handrem: Wiellager moet met een trekker verwijderd worden. De nieuwe kan je er met een hamer weer op slaan. Wel een blok hout of zo er tussen anders mep je het lager aan gort. Maar over het algemeen gaat een versleten wiellager niet bonken maar zoemen en ratelen. Wat een zeer bekend probleem is van de 406 zijn de spoorstangen achter. Als daar speling op komt krijg je gebonk. Zoek hier maar eens op spoorstangen of reactie stangen. Dan komen er bij de 406 wel wat topics omhoog.

Leechman (0), 13 jaar geleden

Vandaag is de boel gerepareerd. Op de lager zat wel degelijk speling maar het geklapper was dus afkomstig van de reactiearm. Deze is ook vervangen. De auto rijdt nu weer prima. Bedankt voor jullie reacties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum