Wie o wie kan mij helpen?
Ik heb een peugeot 206 1.4 uit 2001.
Wat is nu het probleem?
Hij wil niet harder dan 110/120 en verliest vermogen.
Ik kan mn gas vol intrappen maar harder gaat hij niet.
Ook sinds een paar dagen heeft ie moeite met vooruit komen.
Er zit geen vermogen meer in.
Als ik hem uit laat lezen kom ik foutcode P0130 tegen en P1327.
De garage heeft de bougies vervangen en de kleppen gesteld, maar hielp niet.
Foutcode P0130 is te wissen en blijft ook een tijdje weg maar P1327 komt meteen terug na het starten van de auto en staat ook Permanent achter als je hem uitleest.
Wie o wie kan mij helpen?
Peugeot dealer en garage hebben geen idee!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dealer heeft geen idee..?
P1327 heeft te maken met ontstekingsspoel, nokkenas positie sensor control circuit...bedrading slechte aansluiting, de sensor zelf, of de spoel..of de ECM.
P0130 is de lambdasensor....bedrading, sensor zelf of ECM
P1327 kan verschillende dingen zijn afhankelijk van het type motor-ecu.
Voor het type S2000P geeft het een fout aan in de geintegreerde phase herkenning (in de ontsteking). Dat is de bobine.
Anders is het een fout in de synchronisatie van krukas en nokkenas signalen - of te wel een versprongen of uitgerekte distributie.
P0130 geeft aan dat de lambdasonde een raar signaal geeft. Dat kan een gevolg van de andere fout zijn.
Plaars je motorcode (staat op pos. 6 t/m 8 van het chassisnummer) of de laatste 8 cijfers van je chassisnummer.
Dan kan iemand je wel vertellen welk type ecu er is gemonteerd.
[quote=Hans4040]Dealer heeft geen idee..?
P1327 heeft te maken met ontstekingsspoel, nokkenas positie sensor control circuit...bedrading slechte aansluiting, de sensor zelf, of de spoel..of de ECM.
P0130 is de lambdasensor....bedrading, sensor zelf of ECM[/quote]
Nee die heeft geen idee, die kwam aan met benzine filter of catalysator verstopt.
Maar auto stottert niet en maakt ook geen herrie.
7 jaar
[quote=oldford]P1327 kan verschillende dingen zijn afhankelijk van het type motor-ecu.
Voor het type S2000P geeft het een fout aan in de geintegreerde phase herkenning (in de ontsteking). Dat is de bobine.
Anders is het een fout in de synchronisatie van krukas en nokkenas signalen - of te wel een versprongen of uitgerekte distributie.
P0130 geeft aan dat de lambdasonde een raar signaal geeft. Dat kan een gevolg van de andere fout zijn.
Plaars je motorcode (staat op pos. 6 t/m 8 van het chassisnummer) of de laatste 8 cijfers van je chassisnummer.
Dan kan iemand je wel vertellen welk type ecu er is gemonteerd.[/quote]
De motorcode van mijn auto is KFW
7 jaar
denk eigenlijk ook gewoon dat de riem een tandje is versprongen. zou ook niet de eerste zijn trouwens.
dealer heeft geen idee?? heb je gebeld voor de oplossing of hebben ze daadwerkelijk storing mogen zoeken?
[quote=harry4203]denk eigenlijk ook gewoon dat de riem een tandje is versprongen. zou ook niet de eerste zijn trouwens.
dealer heeft geen idee?? heb je gebeld voor de oplossing of hebben ze daadwerkelijk storing mogen zoeken?[/quote]
Ik heb gebeld en gevraagd of ze een idee hadden wat het kon zijn, en die kwam met deze antwoorden.
7 jaar
KFW heeft een Sagem systeem .
Een aanvulling ( als dat mag van oldford)
P1327 . Permanente storing . Registratie van de geintregeerde werkingsfase .
Deze storing ( melding , want dat is het ) word veroorzaakt door de hardware van de motor ECU . Op uw motor is dit systeem ( oa extra luchtpomp ) niet aanwezig , maar de ECU probeert dit af en toe wel in werking te stellen , vandaar dat het diagnoselampje brand zonder melding op uw display .
Een mogelijke oplossing voor deze melding , is om een update van de motor ECU te laten uitvoeren bij een Peugeot dealer of , zoals al gemeld , het vervangen van de bobine .
P0130 heeft te maken met de verwarming van de lambda sonde .
Zie bijgevoegd schema .
1350 = voorste sonde
1351 = achterste sonde
BM 34 = zekering /relaiskast bij de accu .
1320 = motor ECU
Zekering / bedrading / stekker en werking sonde controleren .
En wat betreft de lage topsnelheid zou ik eens in de katalysator kijken op gedeeltelijke verstopping .
Vooraan loshalen en meestal is het verbrande monoliet al wel te zien .
Dit komt nog al eens voor .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar