👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hee,
Ik heb een vraagje aan iedereen met het 1.4 XS XY8 blok (dat is het blok dat ligt, dus kop richting bestuurder, luchtfilter helemaal vooraan).
Links naast het vliegwiel, en boven de rechtercylinder bij de krukas komt een draad (3 draden eigenlijk) met een bruine 3-polige stekker. Waar gaat deze bij jullie heen, hangt 'ie bij jullie ook los?
dit moet ik nl weten omdat er iets mis is met mijn ontsteking, maar ik heb echt geen ideeee wat.. (garage ook niet, kleppen zijn gesteld, zagen er goed uit, maar hij loopt niet stabiel, beetje stotteren, na 4-gas meting ook, gassen komen niet op een goed pijl!)
Zou iemand even onder zn motorkap kunnen kijken?
Gr. Wouter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bij mij hangt de stekker ook los en hij loopt perfect maar heb je de brandstof en luchtfilter al schoon gemaakt / vervangen ?
daar kan namelijk ook t 1 en ander in zitten wat er niet hoort
1 Ontstekingstijdstip controleren, ook op hogere toerentallen (centrifugaal vervroeging)
2 Controle vacuumvervroeging, is het membraam op de stroomverdeler lek. (Controle met vacuumpomp) en is het mechanisme nog gangbaar.
3 juiste type bougies ? En niet tevast aandraaien (bougies hebben conisch afdicht vlak)
4 Verdeelkap en rotor controleren aan de binnenzijde
5 Bougie kabels controleren. (weerstand meten ,niet meer dan 15 k.ohm)
6 Brandstoffilter en luchtfilter in orde ?
7 Compressie meten
8 wat bedoel je met gassen komen niet op een goed pijl ?
het co % was mischien niet meer goed afstelbaar??
Dit Type auto heeft 2 losse carburateurs die synchroon dienen te staan. Dit is erg belangrijk !!!!!!!!! zo niet heel vaak de oorzaak van stotteren bij dit type auto,alhoewel een beetje stotteren wel een eigenschap is omdat het toch een beetje opgefokt motorrje is.
Het afstellen van de carburateurs moet eigenlijk een garage doen waar ze nog verstand hebben van oude mechanische carburateur afstellingen . tegenwoordig is alles computergestuurd en hebben de monteurs van een carburateur geen kaas meer gegeten.
als je naar een dealer gaat moet je eigenlijk iemand hebben die daar al 20 jaar werkt oid.
9 De loshangende stekker is voor de controle van het ontstekingstijdstip door de dealer. voor het functioneren van de auto is hij loos.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar